Klacht Fiber Nederland: Scheiden of blijven (maar dan met monteur)

wolfie

De settopbox tbv ontvangst van tv signaal krijgt geen verbinding met de router; er kan dus geen tv gekeken worden.

Ondanks vele telefoontjes en deinstalleer- en herinstalleeracties krijgt Fiber de apparatuur niet aan het werk. Inmiddels ben ik er zoveel tijd aan kwijt dat ik de grens getrokken heb. Ik vind dat ik nu al het redelijke gedaan heb om Fiber bij de oplossing van de storing van hun apparatuur te helpen (waarvoor ik nu ook al meerdere weken betaald heb terwijl ik de diensten niet volledig kan gebruiken).

Maar mijn weigering om nog verder mijn kostbare vrije tijd te verspillen (waarvoor ik niet betaald of anderszins gecompenseerd word), is voor Fiber nu aanleiding de verantwoordelijkheid voor het aanhouden van de storing bij mij neer te leggen. Erg leuk!

Inmiddels ben ik eigenlijk helemaal klaar met Fiber; mijn indruk is dat het een erg onvolwassen provider is waar veel niet goed werkt en waar klantvriendlijkheid alleen maar als woord bestaat en niet als daad. Ik wil het liefst het contract ontbinden (maar daar wil Fiber natuurlijk niets van weten). Dit heb ik al voorgesteld, maar een antwoord daarop wordt zorgvuldig vermeden.

Als Fiber mij dus zo graag als betalende klant wil houden lijkt mij dat Fiber eens een monteur mijn kant op kan sturen (maar ook dat kan blijkbaar niet, tenzij ik 90,- betaal uiteraard).
Verder lijkt mij een compensatie voor al het leed en de verspilde vrije tijd op z'n plaats.

Fiber Nederland
    Beste klant,

Excuses voor het ongemak, we snappen heel goed dat het vervelend kan zijn om handelingen via de telefoon te verichten. Wij doen dit dan ook alleen om de storing zo snel mogelijk op te lossen dit ivm het tijd bestek voor een monteur ter plaatsen is.

Mocht het zo zijn dat wij er beiden telefonisch niet uitkomen dan zullen wij natuurlijk een monteur voor u inplannen om hier in het verleden veel misbruik mee is gemaakt hanteren wij voorwaarden voor een monteur als de monteur ter plaatsen is en het blijkt dat het probleem ligt bij een punt die telefonisch gevraagd is voor u om te controleren of te vervangen dan komen er kosten voor het bezoek.

Ligt het probleem bij ons apparaat en of ons netwerk is deze natuurlijk geheel kostteloos.

U kunt ons bellen voor een een afspraak.

Fiber Nederland
    Beste Fiber Nederland,

Dit klinkt al wat vriendelijker dan op uw eigen klantendomein waar uw antwoord niet te zien is voor publiek. Zo schijnt het nu ineens toch mogelijk te zijn een monteur op uw kosten langs te laten komen. Tot nu toe moest ik daarvoor sowieso betalen. Dat is dus nieuw.

Niet veranderd is echter de totale ontkenning van mijn favoriete oplossing, de ontbinding van het contract. Geen woord lees ik erover.

Verder zijn er nu ineens voorwaarden voor het sturen van een gratis monteur. Als ik die goed doorlees valt mij op dat ik nu vrij zeker toch voor die monteur ga betalen want hoe moet ik bewijzen dat het bij u niet bekend was wat die monteur gat vinden. Dat kan ik toch niet?

Dit is dus een sigaar uit eigen doos.

Met vriendelijke groet

wolfie
De oplossing van Fiber is een monteur die door Fiber de opdracht krijgt en dan zogenaamd onafhankelijk moet beoordelen of mijn klacht gegrond was en zo niet moet ik deze zelf betalen. Ten eerste habben ze met mijn hulp ruimschoots gelegenheid gehad om onderzoek te doen naar de (redenen voor) de klacht, en ten tweede geloof ik er niets van dat een bedrijf dat afhankelijk van opdrachten via Fiber is onafhankelijk is. Ik heb geweigerd.

Ook een klacht indienen over Fiber Nederland?