Klacht Fiber Nederland: Wanprestatie

capenn65

Begin maart 2015 zocht ik een andere ISP en meldde mij bij Fiber. Alles ging fout. Alsof mijn telefoontjes en mails niet bij Fiber over kwamen. Bv. Ik meldde, dat ik telefoon had van Ziggo en mijn nummer wilde houden. Antwoord via mail en brieven: Bij uw aanvraag heeft u gekozen voor een nieuw telefoonnummer.
Bij de installatie was de router verkeerd geconfigureerd.
2 maanden later had ik slecht Internet , geen tv en geen telefoon. Ik heb mobiel gebeld en tv gekeken via de wifi van de buren!
Ik heb mijn contract weer opgezegd en mij gemeld bij Xs4all. Dat verliep foutloos!
Nu wil Fiber € 500 vanwege contractbreuk! Waar zouden ze dat aan verdiend hebben?
Zij schrijven: "Ondanks de problemen met uw verbinding zijn wij ten alle tijde bezig geweest dit voor u te herstellen, conform onze algemene voorwaarden hebben wij maximaal 3 maanden om uw verbinding te herstellen!"
Conform mijn voorwaarden hebben zij hun kans gehad en niets gepresteerd en dus geen recht op enige betaling.

Fiber moet mij schadevergoeding betalen vanwege de wanprestatie die Fiber heeft geleverd. Het heeft mij veel tijd, ongemak en energie gekost.
Het lukt mij niet de hardware op kosten van Fiber terug te sturen, geen antwoordnummer bv. en niet via de pakketdienst DPD. Fiber moet de hardware zelf maar terug halen.
Met de bank heb ik afgesproken, dat ieder door Fiber geïncasseerd bedrag wordt gestorneerd. Tot nu toe € 106,32.
Fiber moet melden wat ze precies gedaan hebben om mijn aansluiting in orde te maken. Ik heb niets gemerkt, geen mail, geen telefoon, geen monteur enz.

Fiber Nederland
    Geachte meneer Pennings,Wij hebben hierover een bericht geplaatst in uw MyFiber.Met vriendelijke groet,Fiber Nederland
    capenn65
    Ik vind het kwalijk, dat Fiber niet op Klachtenkompas reageert, maar dit is hun reactie: Op 19-5-2015 hebben wij u vermeld dat wij niet over gaan tot kosteloze ontbinding, wij blijven bij dit standpunt. Wij zijn ten alle tijde bezig geweest om uw lijn te herstellen en, ondanks dat wij begrijpen dat er een vervelende situatie ontstaat op het moment dat de diensten nog niet naar wens functioneren, heeft u ons niet de gelegenheid gegeven dit op te lossen. Met het weg halen van uw lijn ontneemt u on
    capenn65
    Vervolg reactie Fiber: "Met het weg halen van uw lijn ontneemt u ons de kans om de problemen te verhelpen en de periode van storing te compenseren. Mocht u blijven bij uw standpunt om te ontbinden zullen wij een bedrag van €500,- in rekening brengen ter afkoop van uw contract. Wilt u dit met ons oplossen zonder afkoop kunnen wij ook uw lijn opnieuw aansluiten."
    Fiber heeft gedurende 2 maanden geen goed product geleverd en dus geen recht op betaling, zeker geen € 500.
    Geachte meneer Pennings,

Wij geven u de mogelijkheid om opnieuw aangesloten te worden door ons. Graag vernemen wij telefonisch of via MyFiber of u van deze mogelijkheid gebruik wil maken.

Met vriendelijke groet

capenn65
    Ik blijf er bij, dat Fiber niets gepresteerd heeft waarvoor zij recht hebben op betaling. Bovendien is er volgens mij niet eens een contract. Ik heb nergens voor getekend.
    Geachte meneer Pennings,

U heeft van ons een ontvangstbevestiging gekregen na uw bestelling. Hierin staat dat het gaat om een contract van 24 maanden.

Bij dezen nogmaals het verzoek om uw keuze telefonisch of via MyFiber door te geven.

capenn65
    Het is jammer, dat Klachtenkompas bedrijven niet benaderd en om verantwoording vraagt. Fiber bv. verschuilt zich op de eigen site en die van de klanten en geeft geen antwoord op Klachten-kompas. Als Fiber zich in het openbaar zou moeten verantwoor-den, en dan liefst op de radio of op tv, zou de klacht snel en in mijn voordeel afgehandeld zijn. Ben ik van overtuigd. Nu halen ze toch nog een heleboel geld binnen door mensen bang te maken. Geen enkele instantie springt echt voor hen in de bres.
    capenn65
    Ik vind het schandalig dat zelfs de Consumentenbond een bedrijf als Fiber niet kan aanpakken en dus haar leden in de kou laat staan. Fiber kan nu zelfs reclame maken op tv!
    Hoeveel klachten moeten er ingediend worden, voordat enige instantie in actie komt? Over Fiber Nederland zijn alleen al op Klachtenkompas 419 klachten gemeld! Als ik die klachten lees, krijg ik tranen in m'n ogen. Met name veel oudere mensen zijn de dupe! Met z'n allen naar de rechter, met hulp van de Consumentenbond!

Ook een klacht indienen over Fiber Nederland?