Klacht fidgetspinnerkopen.com: Fidgetspinnerkopen.com komt afspraken niet na, levert niet en reageert middels standaardmails.

Peter1409

Ruim 2 weken een bestelling ter waarde van 27,90 geplaatst en betaald. Tot op heden nog niets ontvangen behalve zeer irritante en zielige standaardmails waarbij ze voornamelijk om begrip vragen dat dit "bedrijf" zijn goederen niet aangeleverd krijgt. Via cryptische omschrijvingen mag je zelf gaan uitzoeken wanneer je jouw bestelling mag verwachten ... en dan nog klopt het niet. Ik heb tot nu toe nog geen direct antwoord gekregen en wacht nog op de levering of een concrete datum van levering. En tot mijn verbazing zag ik dat ze volgens hun site alles op voorraad hebben.

Zo snel mogelijk de producten leveren, de site maar even op "hold" zetten totdat een ieder zijn, reeds betaalde, bestelling ontvangen heeft. En wellicht een cursus hoe je een bedrijf moet runnen mbt klantenservice, vermijden van standaardmails, beloftes nakomen en zeker de klant niet met jouw probleem vermoeien. Er staat in de mail een uitgebreide (op zeer kinderlijke wijze) beschrijving hoe een en ander is misgegaan bij het leverancier.

Wij vinden dat fidgetspinnerkopen.com hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Peter1409
    De standaardmail van fidgetspinnerkopen.com:

Bedankt voor uw mail.

Vanwege de enorm grote hype rondom dit product en onze onervarenheid met betrekking tot webshops is er een enorm grote achterstand opgelopen.

Gelukkig hebben wij van de in totaal ongeveer 5000 bestellingen, inmiddels zo'n 4250 bestellingen bijgewerkt.

In verhouding tot die 5000 bestellingen hebben we dus best een groot gedeelte bijgewerkt maar er zijn dus nog altijd zo'n 750 bestellingen die wij tot nu toe niet hebben kunnen verwerken.

Niet omdat wij dat niet willen maar omdat de nieuwe voorraad niet op tijd is gearriveerd.

Wij begrijpen heel goed dat het voor u vervelend is maar achter de schermen zijn wij continue bezig met alles bij te werken en problemen op te lossen.

Enkele problemen waar wij tegenaan zijn gelopen:

1. Wij hebben in eerste instantie ruim op tijd voorraad besteld bij Chinese leverancier a en deze had ons beloofd alles op tijd te leveren en uiteraard ook alles te leveren. Vervolgens ontvangen we de levering en ontbreekt de helft en van de andere helft was slechts 3/4 goed qua kwaliteit. (Vervolgens gaan er weer een aantal dagen overheen voordat wij ons geld terug hebben, et cetera).

2. Chinese leverancier A belooft opnieuw alles te verzenden en levert vervolgens wel alle kleuren maar geen goede kwaliteit. Het was zo'n slechte kwaliteit dat we deze absoluut niet naar onze klanten konden versturen dus hebben we de hele lading terug moeten sturen. (om heel eerlijk te zijn kwam het stoom uit onze oren om het zo maar even netjes te verwoorden).

3. Na die tweede keer zijn we op zoek gegaan naar een nieuwe leverancier. Uiteindelijk gevonden en alles wat tot nu toe nog niet geleverd was bij die 2e Chinees besteld. Vervolgens worden de producten geleverd en zijn het niet de originele spinners (bij de originele spinners zit in elke hoek een kogellager + in het midden). Wij kregen exemplaren toegestuurd waarbij er slechts 1 kogellager in het midden zat. Ook dit konden we dus niet opsturen aangezien wij op onze website de spinners met 4 kogellagers aanbieden. Ook dit duurde weer een tijdje voordat het probleem was opgelost.

4. Vervolgens zijn we WEER op zoek gegaan naar een nieuwe leverancier en hebben we besloten om alles bij twee verschillende leveranciers te bestellen om de kans op succes te verhogen. Zo gezegd zo gedaan en uiteindelijk krijgen we van één Chinese leverancier weer een hele lading met slechte kwaliteit (die we dus weer niet konden opsturen) en van de ander hebben we dan uiteindelijk wel een goede levering gekregen. Deze levering heeft ervoor gezorgd dat wij de vorige +- 2000 bestellingen hebben kunnen verwerken.

Nadat die laatste Chinees ons vertrouwen gewonnen had hebben we nogmaals 1000/1500 spinners bij deze leverancier besteld (ongeveer 500 blauwe en 500 roze en nog een aantal metalen varianten) en deze hadden dus eigenlijk maandag 29-5-2017 geleverd moeten worden.

Wat is er nu gebeurd? Nu heeft die leverancier de spinners met UPS willen versturen maar UPS heeft ze teruggestuurd op basis van een misverstand. Toen heeft die Chinese leverancier de zending met TNT willen versturen maar heeft die niet voor de snelste optie gekozen waardoor de spinners dus iets later komen.

Wij zullen deze spinners deze week ontvangen en hebben weer een aantal vrienden gevraagd of ze eventjes willen komen helpen met inpakken. Gelukkig hebben zij toegezegd en zullen wij dus met een team van 4 mensen de laatste +-750 bestellingen zo spoedig mogelijk verwerken.

Wij hebben een aantal zeer slechte ervaringen gehad met Chinese leveranciers en zullen hier in de toekomst gepaste maatregelen voor nemen. Wij vinden het absoluut niet prettig dat wij u telkens moeten teleurstellen en betreuren dit enorm. Zeker omdat het voor een groot gedeelte ook nog eens niet door ons komt maar puur omdat onze leveranciers, over het algemeen, hun beloftes niet zijn nagekomen.

Hopelijk begrijpt u door middel van deze uitleg hoeveel er achter de schermen mis kan gaan en ziet u in dat wij niet vanwege onwilligheid niet op tijd leveren maar meer door overmacht. We doen echt onze uiterste best om alles zo snel mogelijk te versturen.

Als u wilt zien wanneer de lading uit China aankomt dan kunt u deze link bekijken:

Zoals u via de link hieronder ziet staat er verwachte levertijd 26-mei-2017 maar u kunt ook zien dat de zending nog niet is geleverd en nog altijd in transport is. Misschien niet meer op het moment dat u deze mail leest maar wel op dit moment, 21.31 op 29-5-2017. Als u klikt op meer details dan krijgt u meer informatie te zien mbt de zending.

In de tussentijd zijn wij alle bestellingen aan het voorbereiden, dat betekent enveloppen bestellen, pakbonnen uitprinten, labels gaan maken voor de enveloppen, administratie, mails beantwoorden (reactie tijd op uw mail bedraagt op dit moment tussen de 1 en 3 werkdagen), et cetera.

Duizend maal excuses en uw bestelling komt er zo snel aan!

Roberto en Jimmy

Ook een klacht indienen over fidgetspinnerkopen.com?