Klacht Fietsenwinkel.nl: 3 maanden geen fiets

Gebruiker1632433206

Ik heb al drie maanden mijn fiets niet.

Ik heb in de zomer van 2021 mijn Brinckers e-fiets bij Fietsenwinkel.nl gekocht. Het hele jaar veel plezier mee gehad. In mei 2022 begon de fiets een foutmelding te geven dat de fiets niet goed meer met de motor verbindt. Toen heb ik de fiets bij de reparateur in de buurt aangemeld via de reparatieservice van Fietsenwinkel.nl. Ik checkte elke week wat de status van mijn reparatie was. Na een maand wachten, tot mijn grote verbazing, heeft de reparateur nog steeds geen contact met mij opgenomen.
Ik heb met de klantenservice van Fietsenwinkel.nl gebeld. In plaats van zelf contact op te nemen met hun reparateur, heeft de collega van de klantenservice mij het 06 nummer van de reparateur gegeven en verzocht dat ik hem zelf bel. Dat vond ik al heel vreemd als klant zijnde.
Ik heb hem gebeld en afgesproken dat hij mijn fiets komt halen. Hij was 3 uur te laat (kwam pas rond 22:00 de fiets halen).
Daarna is de radio stilte begonnen. De reparateur communiceert alleen via sms, legt de verantwoordelijkheid bij Fietsenwinkel.nl dat zij de onderdelen niet leveren .De klantenservice integendeel geeft aan dat de reparateur de juiste gegevens niet levert.
Elke twee dagen bellen - ik krijg onverschillige collega's van jullie klantenservice aan de telefoon die telkens zeggen dat ik over een paar dagen terug moet bellen. Er wordt niks gedaan. Uiteindelijk heeft de klantenservice medewerker gezegd dat ik zelf de reparateur een sms moet sturen met het verzoek dat hij de gegevens naar de Fietsenwinkel.nl mailt.

Ik vind het gewoon niet acceptabel dat ik het werk van de klantenservice moet doen. Ik ben zeer gefrustreerd over deze winkel, de klantenservice, de reparateur-partner en de hele situatie. De zomer is al bijna voorbij en ik heb nog steeds mijn fiets niet eens kunnen gebruiken. Ik heb hem juist voor lange ritten gekocht om het land te verkennen in de zomer periode.

Ik wil graag de koopovereenkomst ontbinden en mijn geld terug krijgen omdat ik niet weet hoe lang ik nog op de fiets moet wachten. Ik wil niet meer wachten, ik wil een andere fiets kopen bij een andere winkel die wel de afspraken gaat nakomen.
UPDATE 1 oktober: Ondertussen zitten we een maand verder. Heeft deze review en (opnieuw) contact met de winkel iets veranderd? Totaal niks. Ik heb nog steeds mijn fiets niet terug, ik heb nog steeds geen beloofde leen bike gekregen zoals de winkel hieronder voorstelt. Bovendien, twee weken geleden kwam iemand van Fietsenwinkel.nl bij mijn deur aankloppen om mijn fiets (!!!!!!!) op te halen (die hun foute reparateur al 3 maanden heeft). Ik ga nogmaals mijn geld terug proberen te eisen door de koopovereenkomst te beëindigen want hier moet gewoon een einde aan komen. Dit is de slechtste winkel van Nederland, ongetwijfeld.

Fietsenwinkel.nl
    Beste mevrouw Ande,

Wat vervelend om te lezen van uw ervaring. Dit is absoluut niet de service die wij graag willen verlenen en wij willen hiervoor onze verontschuldigingen aanbieden.

Inmiddels hebben wij u een voorstel gedaan om de situatie zo spoedig mogelijk te verhelpen. Wij zijn daarover in rechtstreeks contact met u en hopen u snel weer op de fiets te zien!

Fijn weekend!

Team Fietsenwinkel.nl

Ook een klacht indienen over Fietsenwinkel.nl?