Klacht Fietsenwinkel.nl: Fietsherstelling en levering laat veel en veel te lang op zich wachten

Eddy Stevesyns

Vorig jaar een Batavus elektrische fiets gekocht, een mooie en degelijke fiets.
Maar dit jaar waren er problemen met de motor.
Fiets is nog onder waarborg, dus zou geen probleem mogen zijn. Ik kreeg inderdaad de vriendelijke melding dat ik de fiets voor herstelling mocht binnen brengen bij een van hun servicepunten in België.
Op 18 april binnen gebracht.
Daar konden ze het probleem zelf niet oplossen, maar Fietsenwinkel.nl zou de fiets daar ophalen voor verdere afhandeling.
Na een maand nog steeds geen nieuws. Dus ik bel naar het servicepunt met de vraag of ze al iets meer weten, maar mijn fiets bleek daar nog steeds niet opgehaald te zijn !!!
Ik mail Fietsenwinkel.nl met de vraag hoe dat komt en waarom ik geen nieuws krijg.
Een paar dagen later bellen ze mij (op een zondag 28 mei) terug om te zeggen dat de fiets hersteld is en dat ik zeker de mail daarover moet gemist hebben.
Flauw. Ik heb écht geen mail gekregen ook niet in mijn spam. Ze konden me die ook niet opnieuw doorsturen (?).
Goed: afspraak gemaakt - fiets zou bij mij thuis geleverd worden op dinsdag 30 mei. Ik blijf er speciaal voor thuis, maar fiets wordt NIET geleverd.
Ik bel terug: waar blijft mijn fiets?
Oh, weer iets mis gegaan - nieuwe afspraak voor levering gemaakt voor vrijdag 2 juni, maar fiets wordt wéér NIET geleverd. Weer iets mis gegaan.
Nu is weer een nieuwe afspraak gemaakt voor zaterdag 9 juni. Ik ben écht benieuwd, maar geloof er toch weer niet in.

Ondertussen zit ik al bijna 2 maanden zonder fiets. Ongehoord. Je steekt er zoveel energie in om erachteraan te zitten.

Ik had ook dezelfde problemen bij de levering toen ik die nieuw gekocht had. Maar goed, dan denk je: het kan es een keertje gebeuren, maar het blijkt een ware ramp te zijn.

Als oplossing zou ik willen dat die fiets nu zo snél mogelijk wordt terug bezorgd zonder uitstel, dat mijn waarborg periode (schriftelijk) voldoende wordt verlengd en eigenlijk verwacht ik ook een soort commerciële geste (vb een reservebatterij cadeau doen of zoiets)

Fietsenwinkel.nl is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

Ook een klacht indienen over Fietsenwinkel.nl?