Opgelost door Fietsenwinkel.nl: Koop NOOIT een stromer bij fietsenwinkel.nl

# 302012
e.kramer

23 december 2017 heb ik een Stromer ST1 voor 3.247,- euro besteld bij fietsenwinkel.nl. Deze is na veel aandringen, klagen en onduidelijkheid bij het personeel van fietsenwinkel.nl over de ten naam stelling pas ruim een MAAND later geleverd op 23 januari. Dit moeizame proces was een voorbode voor het vervolg.

Mijn fiets heeft precies 1 maand en 1.000 km min of meer gefunctioneerd.
Tijdens deze maand zijn de volgende klachten geconstateerd:
- klachten bij de remmen
- niet functionerende accu / uitvallende accu

Ik heb de klachten gemeld en kon op verzoek van fietsenwinkel de fiets ter reparatie brengen naar een plaatselijke fietsenwinkel. Dit heb ik gedaan op 13 maart. Na een week heeft fietsenwinkel.nl de fiets hier opgehaald en sindsdien wordt mijn fiets 'gerepareerd' in Amsterdam.
Nu RUIM ZES WEKEN later heb ik mijn fiets nog steeds niet terug.

Het meest frustrerende aan het hele proces is het algehele gebrek aan communicatie en service vanuit fietsenwinkel.nl. Er is op geen enkele wijze contact opgenomen. Zelfs nadat ik herhaaldelijk heb aangegeven dat ik graag per mail of telefoon op de hoogte gehouden wil worden.

Tijdens mijn telefoontjes ben ik steeds doorverwezen naar de werkplaats. Hieruit volgt dat er steeds weer iets anders aan de hand waardoor de fiets later geleverd wordt (na twee weken is pas gestart met reparatie, ontbrekend onderdeel, contact met stromer etc.). Er zijn zelfs nieuwe klachten gevonden (de fiets gaat niet meer harder dan 40 km/uur).

Vorige week ben ik vanuit de klantenservice eindelijk doorverwezen naar special care waar de probleemgevallen worden opgelost. Hier is mij de toezegging gedaan dat ik afgelopen zaterdag de fiets zou krijgen. Dit zou bevestigd worden per e-mail. Uiteraard heb ik geen e-mail en belangrijker nog geen fiets ontvangen.

Inmiddels ben ik de wanhoop nabij en wil ik niets meer te maken hebben met fietsenwinkel.nl.

Ik heb een speed pedelac gekocht voor mijn woon-werk verkeer. Bij afwezigheid van de fiets heb ik dit traject moeten afleggen met de auto. De benzinekosten en parkeerkosten zou ik graag vergoed willen krijgen.

Daarnaast wil ik een ontbinding van het koopcontract. Er is duidelijk sprake van een ondeugdelijk product en slechte service en communicatie vanuit fietsenwinkel.nl.

Fietsenwinkel.nl
    Beste Eveline,

Bedankt voor je bericht.

Inmiddels heeft mijn collega contact met je gehad inzake deze situatie. Wij hebben de fiets volledig nagekeken en getest. Deze wordt vandaag nog verzonden.

We hebben daarnaast een compensatie aangeboden van 5% van de aanschafprijs. Je hebt aangegeven dat je meer kosten hebt gemaakt. Hiervoor neem je nog contact met ons op via de mail.

Nadat wij deze mail hebben ontvangen zal mijn collega hier weer opvolging aan geven. Dit zal eveneens via e-mail zijn.

Mocht je tussentijds vragen hebben, stel ze gerust.

Maarten - Fietsenwinkel.nl

e.kramer

Ook een klacht indienen over Fietsenwinkel.nl?