Klacht Fietsenwinkel.nl: Opheffen elektrische storing van mijn e-bike onder garantie

P.M. Schuil

In 2016 2 e-bikes gekocht (BATAVUS Stream) met 5 jaar garantie.
In een van de fietsen is een storing opgetreden in het elektrisch circuit. De display geeft ERROR aan. De storing zit niet in de display, maar in de fiets (de andere display geeft ook ERROR aan op de betreffende fiets). Dit is op 13 juni geconstateerd. Vanaf die tijd probeer ik de fiets gerepareerd te krijgen bij het servicepunt van Fietsenwinkel in Zoetermeer. Fietsenwinkel bestreed eerst de garantieperiode van 5 jaar, maar gelukkig had ik het zwart op wit staan. Ze erkennen de 5 jaar garantie.
Ik heb ongeveer 10 maal gebeld met de klantenservice, maar een werkopdracht voor het servicepunt verschijnt maar niet. Elke keer moet ik het verhaal uitleggen aan steeds een andere werknemer. Dan worden er aantekeningen gemaakt en met die aantekeningen moet de technische afdeling een werkopdracht maken. Het lukt ook niet om met de technische doorverbonden te worden. Een leidingevende is altijd in gesprek.
Fietsenwinkel wil een bedrag voor de reparatie weten van het servicepunt. Dat kan niet gegeven worden, omdat men niet weet hoeveel tijd het kost om de storing op te heffen.

Mijn servicepunt in Zoetermeer moet een werkopdracht krijgen om de storing op te zoeken en op te heffen.

Fietsenwinkel.nl
    Beste P. Schuil,

Vervelend om te horen dat je hier zo lang mee bezig bent. Ik kan me voorstellen dat dit niet de service is die je van ons mag verwachten.

Ik heb de opdracht opnieuw ingevoerd bij Stevens Tweewielers, samen met een hogere vergoeding. Dit leek namelijk in eerste instantie de reden van weigering te zijn. Zij zullen hier zo snel mogelijk op reageren en je een bevestiging en uitnodiging sturen zodra ze de opdracht accepteren.

Mocht je verdere vragen hebben hoor ik het graag van je.

Maarten - Fietsenwinkel.nl

P.M. Schuil
Het bedrag waarvoor de reparatie gedaan moet worden is verhoogd van € 15 naar € 30. Maar het servicepunt weigert de opdracht, omdat men niet weet hoe lang het zoeken naar de storing in het elektrische circuit duurt. De opdracht moet luiden: opheffen van de storing (zonder een bedrag te noemen).

Ook een klacht indienen over Fietsenwinkel.nl?