Opgelost door Fietsenwinkel.nl: Oplossing Non-conformiteit's levering fietsenwinkel.nl blijft achterwege!

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 277703
Gebruiker
D. Wismeijer
Datum
12 reacties

Details

De klacht

Fietsenwinkel.nl heeft mij buiten het klachtenkompas per e-mail benaderd waarop ik als volgt reageer.
In afwijking van de formele berichtgeving dat de fiets opgehaald zou worden om door de afdeling service en techniek gerepareerd te worden wordt thans afgedaan als zijnde niet van toepassing. In plaats daarvan dien ik kontakt te zoeken met een service punt welke ca 20km van mijn huisvesting gelegen is. Navraag bij service punt leert mij allereerst dat in tegenspraak tot wat was aangegeven, geen vervangend display voor handen is en dat niet op de reparatie ervan gewacht kan worden. Indien ik hier in mee zou gaan betekent dit dat ik eerst 20km moet fietsen, dan naar station Hilversum lopen, vervolgens de trein nemen naar Bussum en weer naar huis lopen. Wanneer de fiets gereed gemeld zou worden weer het zelfde traject en dit alleen maar om een fiets te krijgen welke conform de specificatie is. Fietsenwinkel.nl meld nu dat” Wij kunnen de fiets niet ophalen voor deze reparatie, en daarbij bent u de fiets minimaal twee weken kwijt als deze bij ons in het reparatiecentrum komt.” Dus m.a.w. de fiets kan wel opgehaald worden echter ben ik hem nu als afschrik methode minimaal twee weken kwijt. Deze opmerking is te zot voor woorden als men bedenkt (zie bijlage) dan men hier spreekt over drie hex 3 schroefjes en een tie-rap. Hoe belachelijker kunnen we het niet maken.
Het moet duidelijk zijn dat, om een fiets afgeleverd te krijgen conform aankoop voorwaarden, ik geenszins van plan ben persoonlijk de fiets bij een service punt af te leveren om reden voornoemd. Getuige de simpele handeling welke nodig is om deze conformiteit te doen realiseren, verzoek ik om het vervangende display in dat geval dan maar op te sturen naar mijn adres en zal zelf zorg dragen voor plaatsing.

De oplossing

Stuur vervangend display naar prive adres en ik zorg zelf voor herplaatsing op fiets.

12 reacties

  1. Auteur
    Fietsenwinkel.nl
    Datum
    Beste D. Wismeijer,


    Bedankt voor uw bericht. We zullen deze zo spoedig mogelijk in behandeling nemen, en u uiterlijk binnen drie werkdagen van een inhoudelijk antwoord voorzien.


    Met vriendelijke groet,


    Fietsenwinkel.nl
  2. Auteur
    Fietsenwinkel.nl
    Datum
    Beste D. Wismeijer,


    Ik probeerde u zojuist te bellen, maar helaas zonder succes. Uiteraard is het niet onze bedoeling om u de mogelijkheid tot een reparatie in Amsterdam te ontzeggen. Echter, wat mijn collega al duidelijk probeerde te maken, is dit wel de langstdurende optie. Mede vanwege het transport van en naar Amsterdam, maar ook vanwege het hoge aantal reparaties die op dit moment op onze hoofdlocatie uitgevoerd worden.

    We kunnen uw fiets uiteraard ophalen en hier in Amsterdam repareren, indien u dit prefereert. De fiets zal dan naar verwachting - mits de benodigde onderdelen op voorraad zijn - binnen één à twee weken weer terug zijn. Mocht u liever het display zelf installeren, kunnen we dit ook los naar u toesturen.

    Ik zie uw reactie graag tegemoet.


    Met vriendelijke groet,
    Maarten - Fietsenwinkel.nl
  3. Auteur
    D. Wismeijer
    Datum
    Beste Maarten,
    Om een einde te maken aan deze saga, verkies ik de optie voor zelf montage en derhalve zending vervangend display naar een nader overeen te komen afleveringsadres. Dit in afhankelijkheid van tijdstip beschikbaarheid display en mijn aanwezigheid in Nederland. Ik verneem graag mogelijke leverantie datum.
    Met vrgrtn
    Dick Wismeijer
  4. Auteur
    Fietsenwinkel.nl
    Datum
    Beste Dick,


    In dat geval zullen we het display naar u toezenden. Ik zal intern navragen wat hiervan de verwachte levertijd is, en bij u terugkomen zodra ik hier meer informatie over heb. Naar welk adres wilt u het opgestuurd hebben?


    Met vriendelijke groet,
    Maarten - Fietsenwinkel.nl
  5. Auteur
    D. Wismeijer
    Datum
    Beste Maarten,
    Zoals eerder aangegeven in mijn reactie van 09.59, is afleverings adres afhankelijk van wanneer levering kan plaatsvinden. Ik wacht dus eerst op gereedmelding voor verzending alvorens definitieve afleverings adres op te geven.
    Hoop dat ik je hiermede naar behoren heb geinformeerd.
    Met VrGrtn
    Dick Wismeijer
  6. Auteur
    Fietsenwinkel.nl
    Datum
    Beste Dick,


    Ik heb zojuist terugkoppeling ontvangen van de afdeling die hier over gaat. De displays in kwestie staan in bestelling, maar zijn op dit moment niet op voorraad. Naar verwachting kunnen we deze over ongeveer twee weken versturen.

    Zal ik u anders een update geven wanneer we deze binnen hebben? Dan kunnen we tegen die tijd het afleveradres bespreken.


    Met vriendelijke groet,
    Maarten - Fietsenwinkel.nl
  7. Auteur
    Fietsenwinkel.nl
    Datum
    Beste Dick,


    Ik heb zojuist terugkoppeling ontvangen van de afdeling die hier over gaat. De displays in kwestie staan in bestelling, maar zijn op dit moment niet op voorraad. Naar verwachting kunnen we deze over ongeveer twee weken versturen.

    Zal ik u anders een update geven wanneer we deze binnen hebben? Dan kunnen we tegen die tijd het afleveradres bespreken.


    Met vriendelijke groet,
    Maarten - Fietsenwinkel.nl
  8. Auteur
    D. Wismeijer
    Datum
    Beste Maarten,
    Deze afspraak staat! Ik wacht op “een update geven wanneer we deze binnen hebben”. Ik stem dan mijn afleverings adres hierop af.
    In afwachting met vrgrtn
    Dick Wismeijer
  9. Auteur
    Fietsenwinkel.nl
    Datum
    Beste Dick,


    Dat is goed! Zodra ik meer informatie heb kom ik direct bij u terug.


    Met vriendelijke groet,
    Maarten - Fietsenwinkel.nl
  10. Auteur
    D. Wismeijer
    Datum
    Deze reaktie is slechts geplaatst om te voorkomen dat de (nog niet afgehandelde) klacht automatisch gesloten wordt. Graag hou ik de klacht aktief totdat levering heeft plaatsgevonden welke niet voor 7 november wordt verwacht.
    In afwachting,
    Dick Wismeijer
  11. Auteur
    Fietsenwinkel.nl
    Datum
    Goedemiddag Dick,


    Het was intern helaas nog niet helemaal duidelijk dat er gewacht moest worden met het versturen van de display. Zodoende is het display inmiddels al verstuurd via PostNL.

    We hopen dat het in goede orde aankomt. Mocht dit niet het geval zijn, laat het ons dan even weten.


    Met vriendelijke groet,
    Maarten - Fietsenwinkel.nl
  12. Auteur
    D. Wismeijer
    Datum
    Beste Maarten,
    Bevestig hiermede goede ontvangst vervangend display. De unit is inmiddels op de fiets geplaatst en functioneert naar behoren.
    Bevestig hiermede tevens dat deze klacht van 24 juli 2017 (melding filiaal Almere) met ingang van heden 1 november 2017 opgelost is en derhalve als gesloten wordt beschouwd.
    Met VrGRtn
    Dick Wismeijer

Uiteindelijke oplossing

Auteur
D. Wismeijer
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
content

Ook een klacht indienen over Fietsenwinkel.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen