Opgelost door Fietsplezier Heesch: Ten onrechte beroep op een garantietermijn.

content Opgelost
Hervienny

Wij hebben op 2 juli 2015 twee Flyer T8.1 fietsen van Fietsplezier geleverd gekregen.
Van de ene fiets ging de accu na ruim 2 jaar de BSM kapot. Wij hebben hiervoor een revisie accu onder een zg. “coulanceregeling” terug ontvangen. Hiermee zijn wij onder protest akkoord gegaan.
De tweede accu begaf het in week 24 van 2020. Eveneens was de elektronica van de accu kapot. Wij hebben u de accu ter reparatie aangeboden en na 5 weken nog steeds kapot terug ontvangen.
De garantietermijn voor de accu is 2 jaar. Naar mijn mening geldt dat voor de lithiumcellen in de accu die kunnen degenereren en niet voor de fiets uiterst belangrijke elektronica die in de accu is verwerkt.
Voor de fiets geldt een garantie van 5 jaar en dus ook voor de elektronica.
Fietsplezier beroept zich naar onze mening ten onrechte op de garantietermijn: het gaat hier om een fabrieksfout. Op het internet zijn voorbeelden genoeg te vinden over accu’s van Flyer fietsen van het type T8.1 die een probleem hebben met de BSM. Wij staan hier dus niet alleen.

Ik wil dat Fietsplezier minimaal de BSM repareert zo niet zorg draagt voor een nieuwe accu.
Heb zelf het bedrijf KWSSeuren in Beugen gevonden. Zij hebben de accu gerepareerd. Als je snap hoe de BMS in de accu ongeveer werkt, moet dat ook te doen zijn. Volgens KWS is de printplaat van de Flyer-36V accu's niet meer te krijgen, maar is een een z.g. E3-fout in de elektronica goed te herstellen. Het adres van KWSSeuren heb ik aan Fietsplezier doorgegeven. Fietsplezier heeft daarop de kosten voor de reparatie bij KWS vergoed! Hierdoor is het wederzijds vertrouwen redelijkerwijs hersteld.

Wij vinden dat Fietsplezier Heesch hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Fietsplezier Heesch?