Klacht Finestone: Een bultvloer voldoet volgens bedrijf aan de eisen waar zij zich aan dienen te houden.

mirjamdick

Finestone heeft oa een badkamervloer en wc vloer bij ons gegoten. direct nadat de vloer gegoten was ontstonden er enorm veel blazen op de vloer. Wij hebben hier melding van gemaakt. Een medewerker is komen kijken, heeft een gat in een van de blazen gemaakt. Hieruit kwam vocht. De terugkoppeling van het bedrijf was in eerste instantie dat dit te maken had met een lekkage van de leidingen onder de vloer. Hiervoor zouden zij niet verantwoordelijk zijn.
Na nogmaals de klacht onder de aandacht te hebben gebracht met de uitleg dat juist op de plaatsen waar de blazen zaten geen leidingen liepen kregen wij als vraag terug of de blazen ook te zien waren op de vloer in de WC.
Wij gaven als antwoord dat dit niet het geval was.
Finestone kwam toen met de mededeling dat dezelfde substantie in WC als in douche was gebruikt. De substantie zou dus niet verkeerd zijn geweest. De ondervloer in de badkamer zou waarschijnlijk nog te vochtig zijn geweest en hiervoor zouden zij niet aansprakelijk zijn.
Als wij hier verder een probleem van wilden maken was dit onze zaak.
Nu hebben we een vloer in de badkamer die meer blaas dan glad is.
Wij zijn van mening dat een vloerenlegger eerst zich moet vergewissen of de ondervloer klaar is voor bewerking.
Het vreemde in deze zaak is dat de baas van het bedrijf ons uitgebreid had uitgelegd dat de vloerenlegger van de huiskamer niet goed bezig was geweest omdat hij de vochtgraad van de vloer niet goed in de gaten hield.....

Een nieuwe vlakke vloer of financiën om een ander dit werk te laten doen. gezien het feit dat er vloerverwarming onder de vloer ligt en bij verwijdering van de huidige vloer kans op beschadiging van deze verwarming moet hier wel rekening mee worden gehouden.
er is geen aangeboden oplossing. Als een vloer niet te gebruiken is na aanleg verwacht je van de leverancier dat deze meekijkt en meedenkt. In het antwoord van finestone staat dat blazen al na drie dagen hadden moeten ontstaan. Dit was ook het geval. Daarnaast wordt aangegeven dat de vloer is aangebracht op een aanwezige tegelvloer. Dit is zeker niet het geval. Op aanraden van het bedrijf is de vloer over een pas gegoten betonvloer aangelegd omdat deze niet goed wilde drogen.

Finestone
    Beste M Oudshoorn,

Wij hebben bij jullie een PU Gietvloer in de badkamer gelegd. In de ruimte ligt een bestaande tegelvloer. Deze hebben we bij start van onze werken op vochtpercentage gescheckt. Hiervoor gebruiken wij vochtmeters. Op het moment van start werken hebben wij geen vocht ontdekt in de ondervloer. Als wij wel vocht ontdekken kunnen wij geen PU Gietvloer leggen omdat deze dan niet uithard en gaat schuimen. We hebben eerst een schraaplaag gezet op de bestaande ondervloer. Deze 24 uur laten drogen en toen de PU Gietvloer aangebracht. Als er vocht aanwezig zou zijn word de gietvloer niet uitharden!. Deze was gedroogd zodat de PU aflak erop kon op dag 3. Als er na enkele weken blazen gaan ontstaan in de gietvloer betekent dat er vocht vanonder uit komt. Dit moet ergens heen en drukt als het ware ergens omhoog en er ontstaan blazen. De druk moet er ergens uitkomen vandaar de blazen. Dit kan overal in de ruimte zijn. Wij hebben een blaas opengemaakt en er kwam water uit. Dit water hebben wij niet aangebracht. Er is een lekkage ergens. Tijdens de applicatie was deze er niet. We hebben met de klant afgesproken dat we de reparatie zullen verrichten wanneer deze droog is. Het heeft immers geen zin in een vochtige ruimte dit te repareren. We hebben de gietvloer besteld de klant geinformeerd of de vloer droog was. Maar wat bleek de vloer was nat en Dhr Smelt heeft zelf meerdere gaten gemaakt . Conclusie overal vocht. Dit kunnen wij niet repareren eerst moet de oorzaak worden gevonden . Ook sprak de klant over Osmose. Dit is uitgesloten osmose is een ander probleem.Ook word er geschreven over een vloerenlegger die in de huiskamer aan het werk was. Wij hebben geen vloer in de woonkamer gelegd dus voelen ons hiervoor niet verantwoordelijk. Wij kunnen niets met dit probleem zolang er een vochtprobleem is. We hebben de PU Gietvloer klaarstaan maar de klanten hebben nooit meer gereageerd.Conclusie: We hebben de vloer gemaakt uit een menging een charge. Als deze PU Gietvloer niet goed zou zijn was er meteen de derde dag al blazen en schuiming ontstaan. We hebben veel ervaring met Gietvloeren, maar vocht vanuit de ondervloer is niet wat wij veroorzaakt hebben.Hopelijk heb iku voldoende ingelicht,

Met vriendelijke groet Finestone

Ook een klacht indienen over Finestone?