Klacht Fiscfree: Onduidelijke communicatie fiscfree, daardoor minder fiets voor geld

San

Twee jaar geleden via fiscfree fiets inclusief verzekering aangeschaft - een paar weken geleden werd mijn fiets gestolen. Helaas, maar gelukkig verzekerd waardoor ik voor nieuwwaarde een fiets weer kan uitzoeken.
Alleen: als ik naar de fietsenhandelaren ga blijkt dat ofwel zij mij geen fietsen met korting mogen verkopen, ofwel dit wel doen én 15% bemiddelingskosten rekenen, ofwel sowieso 15% bemiddelingskosten berekenen. Ik was verbaasd en kon het nergens op de website van fiscfree noch in de folder die ik heb van mijn werkgever namens FF terugvinden. Ik heb gebeld met FF en het enige dat ik heel star te horen krijg is dat fiscfree " er van uit gaat dat fietsenhandelaren hun fietsen voor verkoopprijs verkopen" en dat het inderdaad klopt dat nergens staat aangegeven dat je als consument bij de fietsenhandelaar mogelijk (maar meestal dus wel) aan voorwaarden bent gebonden en extra kosten kwijt bent.

Geen bemiddelingskosten hoeven te betalen bij de fietsenhandelaar/ fiets kunnen uitzoeken naar keuze (dus niet gebonden aan de voorwaarden die fiscfree en fietsenhandelaar afspreken met elkaar).

Duidelijk communiceren richting consument dat via jullie goederen aanschaffen betekent dar je in de winkel gebonden kunt zijn/ bent aan extra voorwaarden c.q. kosten en wat dat dan is,

Fiscfree
    Goedemorgen,
    vervelend te horen dat uw fiets gestolen is, goed te horen dat u deze wel heeft verzekerd. Na diefstal van een via FiscFree® aangeschafte en verzekerde fiets, ontvangt u, na goedkeuring van de claim door de verzekeringsmaatschappij, een zogenaamd Herleveringsformulier waarmee u voor de verzekerde waarde een nieuwe fiets uit kunt zoeken. De procedure bij de rijwielhandelaar wijkt vervolgens niet af van uw oorspronkelijke bestelling. Dat betekent inderdaad dat er daarbij altijd wordt uitgegaan van een fiets voor de catalogusprijs bij een reguliere rijwielhandelaar, net als bij uw oorspronkelijke fiets. Dan zal er ook geen sprake zijn van bijbetaling van de door u genoemde bemiddelingskosten, tenzij u een duurdere fiets uitzoekt dan de verzekerde waarde van uw oorspronkelijke fiets, dan dient u de eventuele meerprijs uiteraard bij te betalen. Het is vervolgens aan een rijwielhandelaar of hij een bepaalde fiets voor een bepaalde prijs kan en wil leveren.Wij hebben verder geen invloed op de prijsstelling van een individuele rijwielhandelaar.

We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

FiscFree®

Ook een klacht indienen over ?