Opgelost door Fit For Free: Opzeggen abonnement lukt niet

Ramona

Fit For Free weigert mijn abonnement stop te zetten sinds januari want ik zou in oktober vorig jaar een jaar abonnement hebben afgesloten en nu moet betalen tot eind december 2022.
Ik ben lid sinds 2016 en aan het begin van de Corona, toen de sportscholen dicht moesten heb ik gebruik gemaakt van hun aanbod om het abonnement te bevriezen. In oktober 2021 mocht het weer en ontving ik bericht dat ik weer verder kon op hetzelfde abonnement.
Echter teste ik per 25 december positief en sindsdien heb ik erg veel klachten met longen en spieren. Onder behandeling sinds dien bij huisarts, fysio, orthopeed en reumatoloog.
Fit For Free weigert mijn abonnement stop te zetten wegens jaar contract. Mijn handtekening is het niet en mijn naam staat enkel als handtekening uitgeschreven, maar is mijn handschrift niet.
Ik voel me bedonderd en de medewerkster van de klanten service eist enkel een brief met handtekening van mijn huisarts dat ik niet kan sporten. Ik heb een kompleet medisch dossier gestuurd uit het ziekenhuis van de cardioloog maar dat weigert de dame, want het is geen brief van de huisarts. De huisarts mag conform de regels van KNMG geen brief meer schrijven. Daar heeft mem oa vorige maand voor op het Malieveld gestaan!
Mij is sporten sinds januari verboden. Ik kan dat ook niet meer door longproblemen waarvoor ik bij de longarts loop. Het spel dat Fit For Free nu speelt daarvan weten ze dat de brief er niet gaat komen en zo ga je niet om met trouwe klanten die door Corona gezondheidsproblemen hebben opgelopen.

Juridisch advies hoe ik mijn abonnement kan stoppen. Ik ben van mening dat er valsheid in geschifte heeft plaatsgevonden door vervalsing van mijn z.g. handtekening, waardoor ik nu plotseling ongewild aan een jaar contract vast zit.
Nu wordt mijn opzegging na bijna 6 maanden weigeren wel met terugwerkende kracht geaccepteerd. Hiervoor moet eerst wel een klacht worden ingediend bij Klachtenkompas. Jammer dat het dan wel kan.

Fit For Free
    Beste, ik heb met je meegekeken in ons systeem. Excuses dat je nog geen reactie hebt mogen ontvangen. Jouw einddatum is verplaats naar 03-01-2022. Je hebt op 03-12-2021 opgezegd en daar zit een maandopzegtermijn aan vast. Ik zie ook dat er nog een bedrag als tegoed in je account staat. Dit zal binnen 14 dagen naar je worden overgemaakt. Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Sportieve groet, Team Fit For Free

Ook een klacht indienen over Fit For Free?