Klacht FitforFree: abbonement afgezegt extra incasso kosten

kai2608

Een goede middag,
Ik heb een tijdje geleden mijn abbonement opgezecht bij fotforfree.
Nu Kreeg ik 2weken geleden (nadat ik al had opgezecht) een bericht dat ik een openstaande rekening had, omdat ik die brief had gestuurd dacht ik dat dit mischien had gekruisd en heb daarom nog geen actie ondernomen.
Vandaag Kreeg ik weer een rekening dat ik nog steeds een open staande rekening had(17 euro) nu 74 euro open heb staan. Daarop heb ik gebeld naar fotforfree en daar bleek dat mijn brief niet aangekomen is. De man aan de telefoon zei mij dat als ik kan bewijzen dat ik heb opgezecht dat ze dan wat kunnen doen en anders niks voor mij kunnen betekenen.
Aangezien ik de brief gewoon op de post heb gestuurd naar het adres wat mij gegeven werd( aan de balie van fitforfree) kan ik niet bewijzen dat die is opgestuurd.

Ik wil best nog die 17 euro wat normaal was betalen Maar de incasso kosten zijn naar mijn idee niet terecht.

FitforFree
    Beste Kai,
    Ik heb het voor u nagekeken in onze administratie. U geeft aan eerder een opzegging gedaan te hebben. Helaas hebben wij geen eerdere opzegging van uw mogen ontvangen.Aangezien de bewijslast inzake een opzegging bij het lid ligt, kunnen wij zonder bewijs van opzegging helaas niets met terugwerkende kracht voor u beëindigen, daar wij geen eerdere opzegging hebben ontvangen.Om er zeker van te zijn dat wij uw opzegging in goede orde ontvangen willen wij u adviseren de opzegbrief in te leveren bij de vestiging. U krijgt van hen dan een kopie mee voor uw eigen administratie. Op dit moment staan er twee contributiemaanden open a €16,95 en zijn er aanmaningskosten bijgekomen.Aangezien wij dit meerdere malen niet konden incasseren van uw rekening, hebben wij u vervolgens op een herinneringsbrief gestuurd op 8-9-2014. Echter hebben wij niet tijdig een betaling ontvangen en daarom hebben wij aanmaningskosten in rekening gebracht.Omwille van bovenstaande zijn wij van mening dat de extra kosten terecht in rekening zijn gebracht en willen u dan ook adviseren om het openstaande bedrag per ommegaande te voldoen.Groetjes, Kelly

Ook een klacht indienen over FitforFree?