Opgelost door FitforFree: Extreme prijsverhoging Fit for Free

angry Opgelost
Lamaar

Net voor de Kerstdagen kreeg ik een brief van Fit for Free dat de abonnementsprijs per 1 februari wordt verhoogd van
€ 119,40 per jaar naar € 14,99 per 4 weken.
Dat is maar liefst € 194,87 per jaar.
Een prijsstijging van ruim 63%.
Dat kan toch niet serieus waar zijn.
Ik ben al bijna 10 jaar tot volle tevredenheid lid, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. HELP.
Leendert Maris

Een correcte en redelijke prijsverhoging toepassen

Lamaar
    Nog geen reactie ontvangen.
    Is dit gebruikelijk?
    Lamaar
    Dit is niet netjes. Een brief sturen met zulk slecht nieuws net voor
    de kerstdagen. En dan gewoon niet reageren.
    Beste Pamela,

Dank voor uw uitvoerige toelichting.
    Want ik begrijp nu dat er duidelijk misverstanden zijn ontstaan.
    Ik ben in de veronderstelling dat ik een doorlopend jaarcontract heb afgesloten.
    Met daarbij behorend steeds een jaarbetaling vooraf.

Uit uw antwoord maak ik echter op dat het nu een maandcontract is geworden.
    Maar wel met vooruitbetaling van een jaar. Dat begrijp ik niet.
    En daarover ben ik bij mijn weten ook niet geïnformeerd.
    Kunt U aangeven wanneer ik daar bericht over zou hebben ontvangen?
    Want in die situatie ligt, zoals u schrijft, een maandbetaling voor de hand.
    Dus hoe en wanneer ben ik daarover door FitForFree geïnformeerd?

Op mijn vestiging heb ik ook begrepen, dat het daluren abonnement,
    zoals ik dat heb/had?, al jaren niet meer bestaat.
    Ook dat was mij onbekend en heb ik hier ook nooit informatie over gekregen.
    Het gebrek aan communicatie met de “leden” leidt onnodig tot dit soort nare situaties.

Ik heb veel waardering voor uw medewerkers van mijn vestiging aan de Vlijtseweg in Apeldoorn. Die zijn echt gericht op de “klant”.
    Dat kan ik helaas van uw nog maar kort in dienst zijnde leidinggevende (Directie)
    niet zeggen. Die lijkt puur gericht op “geld” en niet op mensen.
    Als voorbeeld hoef ik alleen maar de inhoud en timing van zijn “Kerstwens” te noemen. Waarbij hij voorbij gaat aan het feit dat vele ouderen, al dan niet met de
    bijbehorende kwalen, juist in die rustige middaguren, zowel met het “bewegen”,
    als met de sociale contacten onderling, iets heel belangrijks wordt ontnomen.
    Zij hoeven heus geen onbeperkt sporten.
    Integendeel, die kunnen er echt niet meer ’s avonds op uit, en al zeker niet in een drukke en rumoerige omgeving.
    En dat wordt juist de minder draagkrachtigen ontnomen.
    Maar ook de manier waarop ik hij in de pers heel positief is over zijn medewerkers, maar wel vindt dat die meer dan genoeg verdienen, komt niet overeen met het beeld dat ik heb.

Ik ben blij met uw toelichting, maar vind het lastig een beslissing te nemen over hoe verder.
    Juist omdat de sociale contacten voor mij belangrijk zijn, en ik steeds meer hoor over mede-sporters die aangeven weg te willen/moeten.
    Uit uw bericht begrijp ik dat ik ook op een later moment nog mijn keuze kan maken en per maand kan opzeggen, zonder het al betaalde geld kwijt te zijn.
    Nogmaals dank voor uw duidelijke informatie.
    U mag mijn mailtje zeker doorgeven aan betrokkenen.

Leendert Maris

Lamaar
    Een keurige reactie van mevrouw Pamela.
    Wat zou het mooi zijn als meneer Jan Willen Dockheer zich niet te min acht om op een persoonlijk brief gewoon een korte reactie te geven. . . . . .

Lamaar
Deze medewerkster is super, evenals de medewerk(st)ers op de sportschool. Maar onbegrijpelijk dat deze meneer Dockheer, die zelf nergens op reageert, deze mooie club mag leiden.

Ook een klacht indienen over FitforFree?