Opgelost door FitforFree: Frauduleuze praktijken Fit For Free

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 188743
Gebruiker
Gerechtigheid
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Fit For Free gebruikt machtigingen van oude abonnementen op extra geld van de rekening van leden af te schrijven. Dit is gewoon FRAUDE, want men heeft daar geen toestemming voor.

Nu ik hen hiermee confronteer, willen zij op geen enkele wijze inzage geven in de financiële administratie, terwijl dit een wettelijke verplichting is en dus het recht van de consument. Ik heb hen alle betalingsbewijzen opgestuurd, omdat zij zelf weigeren iets te doen.Zij sturen mij naar het betreffende filiaal om zelf uitdraaien op te halen. Hen hiermee geconfronteerd hebbende, dat men dus machtigingen gebruikt waar geen toestemming voor is gegeven; Zwijgt men in alle talen en reageert niet meer op mijn mail. Want wanneer men onrechtmatig gebruik maakt van mijn vrouw en ik bankrekening is dit voldoende reden op per direct op te zeggen. Bovendien zijn wij uit de naar een andere stad verhuis en kan ik helaas om medische redenen de komende tijd niet sporten. De aanmaning is betaald, maar wil het terug.

De oplossing

Fit For Free moet al het te veel betaalde terugstorten en ons lidmaatschap per direct en zonder verdere kosten, niet nu en ook niet in de toekomst, ontbinden.
Het zou fijn zijn wanneer de FIOD eens een kijkje gaat nemen in deze tent en dat de AFM gaat onderzoeken hoe het kan dat banken zomaar toestaan dat oude autorisatie zoveel jaar later hergebruikt kunnen worden, om vervolgens zonder toestemming van de rekeninghouders geld af te schreven van hun rekening. Het systeem moet waterdicht worden!

2 reacties

  1. Auteur
    FitforFree
    Datum
    De kwestie is meermaals telefonisch en per e-mail besproken. Zie onderstaande informatie met betrekking tot de oplossing van de klacht:

    - De viertal machtigingen zijn gebaseerd op lidmaatschappen van familieleden waarvan één beeindigd lidmaatschap.

    - De reden dat onze automatische incasso op verschillende datums plaatsvindt is vanwege het feit dat deze is gekoppeld aan de inschrijfdatum van een lid.

    - Er stond vanuit onze kant een eenzijdige incassoblokkade op het lidmaatschap van uw partner. De blokkade is verwijderd en de extra kosten (in zijn totaliteit €30) zijn zoals telefonisch toegezegd gecrediteerd.

    - Ivm medische redenen: Bij een reguliere opzegging zou uw eenjarig Onbeperkt abonnement een duur hebben gehad van 16 maanden (20-5-2015 / 20-9-2016). Dit komt neer op een verschil aan genoten korting van €64. In uw situatie maken wij echter graag een uitzondering door u uit coulance, in plaats van het doorberekenen van de genoten korting, een afkoopsom te bieden van €25. Daar uw account tevens met €10 is gecrediteerd in verband met de reeds kwijtgescholden extra kosten zou u alleen nog eenmalig €15 hoeven te voldoen. Dit komt neer op één laatste maand contributie op basis van uw Onbeperkt 2 jaar abonnement.

    - Lidmaatschap is voortijdig beeindigd per 20-9-2016.

    Met vriendelijke groet, Bas - Fit For Free Webcare.
  2. Auteur
    Gerechtigheid
    Datum
    Na uitvoerige mail wisseling heeft Fit For Free, alle nodige uitleg geboeden en heeft de situatie meer dan voldoende opgelost!
    Mijn complimenten!!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Gerechtigheid
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over FitforFree?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen