Opgelost door FitforFree: Increase of Membership Cost upon renewal and Membership not paused as requested

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 422567
Gebruiker
Pete85
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Hi,
My contract end date has came to it's end and as every year it gets renewed with same conditions if I don't request a termination. However, FFF decided to debit a full year ahead with an increase of 40 Euros to the initial contractual price without any notice. Moreover, I've been ill and went under surgery which didn't allow me to make use of my membership for 4 months. I've requested to pause the membership as per the terms regarding this exceptional case but I didn't get any answer after several Months.

De oplossing

I am requesting a refund of the excess charged during the extension of contract and to pause my membership for the Months I was sick. In that case since I paid a year in advance, to actually extend the end date.

1 reactie

  1. Auteur
    Pete85
    Datum
    Got a valid reply regarding the price increase which was an error on FFF initial explanation as it has nothing to do with taxes.

    What is still stand is my claim regarding the suspension of my contract due to medical reasons which I am still awaiting for.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Pete85
Datum
Uiteindelijke oplossing
Cancelled the contract as of 01-01-2020 and refund the difference.
Status
opgelost
Beoordeling
content

Ook een klacht indienen over FitforFree?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen