Opgelost door FitforFree: Jaar contract niet opzegbaar i.v.m. verhuizing

# 121953
Hercules

N.a.v. mijn verhuizing van Assen naar Veendam wilde ik het jaarcontract met F4F opzeggen. Het antwoord;
U bent op 29-01-2015 in de actie periode een jaarcontract aangegaan met Fit For Free. In principe is het niet mogelijk het lidmaatschap eerder te beëindigen dan de afloopdatum van het jaarcontract, conform Algemene Voorwaarden. Wij hebben wat betreft verhuizingen wel een coulanceregeling, dit houdt in dat uit een uittreksel uit het BRP bestand van uw gemeente moet blijken dat uw reisafstand tot de dichtstbijzijnde Fit For Free vestiging is toegenomen met tenminste 30 kilometer.
In uw situatie bedraagt de toename in afstand minder dan 30 kilometer. Hierdoor voldoet uw opzegging niet aan bovengenoemde criteria en loopt uw jaarabonnement tot aan de einddatum 28 februari 2016. .
F4F verwacht dus van mij dat ik OF ruim 39km ga rijden via de snelste route OF net geen 30km ga rijden met een reistijd van bijna 3 kwartier om daar te sporten; BELACHELIJK !!!!

Ontbinding van het contract per direct; snelste route Assen-Veendam is ruim 37km, kortste route is net geen 28 km, maar duurt 3 kwartier (moet je wel over een auto beschikken!!!) Vestigingen in Groningen van F4F zijn 32 km of verder weg.

Wij vinden dat FitforFree hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

FitforFree
    Geachte heer Tamis, allereerst willen wij ons graag excuseren voor de verwarring. Zoals zojuist telefonisch besproken willen wij u tevens het volgende nogmaals bevestigen: wij zijn weldegelijk bereid om uw abonnement eerder te beëindigen dan per de contract einddatum daar ook wij dezelfde afstand hebben gemeten als u. Deze reisafstand is (op basis van onze coulanceregeling) inderdaad ver genoeg om uw abonnement bij Fit For Free voortijdig te beëindigen. Wij hebben hier echter bewijs (d.m.v. een uittreksel uit het BRP bestand van uw gemeente) voor nodig. Zodra wij dit bewijs hebben ontvangen zullen wij de coulanceregeling effectueren en uw abonnement (voortijdig) beëindigen. Alvast bedankt voor de moeite! Mocht u verder nog vragen hebben, stuur dan gerust even een e-mail naar webcare@fitforfree.nl. Met vriendelijke groet, Bas.
    Goede en rechtvaardige oplossing

Hercules

Ook een klacht indienen over FitforFree?