Klacht FitforFree: Onjuiste voorstelling van zaken over twee maanden gratis lidmaatschap

ES

Mijn klacht is dat het bij het aangaan van het abonnement niet is aangegeven op de website van Fit for free dat de looptijd in werkelijkheid een heel jaar was, dus twaalf maanden. Bij een aanbod van twee maanden gratis sporten ga je er als consument van uit dat de eerste twee maanden gratis zijn en daarna tien maanden betaald moeten worden. Dus niet dat je twee maanden gratis krijgt en daarna nog eens 12 maanden moet betalen.
Ik heb hier twee brieven over gericht aan Fit for free. De eerste keer kreeg een gezinslid telefonisch door dat mijn bezwaar niet gehonoreerd werd. Hierna heb ik een tweede brief gestuurd (dd. 21-9-2014) met het verzoek op een schriftelijk reactie, maar hier heb ik nog steeds niets op gehoord.

Ik wil dat Fit for free het abonnement per 1-1-2015 stopzet en niet pas per 1-3-2015.

FitforFree
    Beste Michiel,U geeft aan in uw bericht dat wij u niet goed hebben geïnformeerd over de duur van uw contract i.v.m. een inschrijving in de actieperiode. Echter vermelden wij op het inschrijfformulier wel degelijk dat ten tijde van een actie lidmaatschappen voor een afwijkende duur kunnen worden aangeboden. Zie hiervoor ook onze algemene voorwaarden. Naast dat dit in de voorwaarden is opgenomen heeft dit ook aan de voorzijde van uw inschrijving gestaan.Artikel 3: Lidmaatschap, termijn en betalingsvoorwaarden
    a. Een lidmaatschap bij Fit For Free kan op elk gewenst moment ingaan en is altijd voor de duur van één jaar. Een overeenkomst tussen
    Fit For Free en een Lid dat niet is aangesloten bij een Bedrijfsfitnessabonnement wordt na ommekomst van de termijn van een jaar
    stilzwijgend verlengd voor onbepaalde tijd.
    b. Ten tijde van een actie kunnen lidmaatschappen worden aangeboden voor een afwijkende duur (anders dan één jaar), welke na ommekomst van de overeengekomen termijn stilzwijgend wordt verlengd voor onbepaalde tijd.Om in aanmerking te komen voor het gratis sporten t/m 1-3-2014 in de actieperiode, betreft de voorwaarden dat het contract pas per 1-3-2015 opzegbaar is.Aangezien u bent gestart op 27-12-2014, is het mogelijk om uw lidmaatschap per 27-12-2014 te beëindigen, echter komt dan wel de genoten korting die u heeft ontvangen te vervallen.Mocht u verder nog vragen hebben, stel ze gerust.
    Groetjes, Kelly
    ES
    Beste Fit-for-free,
    Wat houdt dat precies in: "uw lidmaatschap per 27-12-2014 te beëindigen , echter komt dan wel de genoten korting die u heeft ontvangen te vervallen"? Betaal ik dan nog voor drie maanden (oktober, november en december) het gewone lidmaatschapsbedrag (€ 16,95) en daarna is het klaar?
    FitforFree
    Beste Michiel,
    Dit houdt in dat als u ervoor kiest om uw lidmaatschap per 27-12-2014 te laten beëindigen, u hierdoor niet meer in aanmerking komt voor de actievoordelen en de korting (gratis sporten tot 1-3-2014) komt te vervallen. Voor de periode 27-12-2013 tot 1-3-2014 zullen wij dan alsnog contributie in rekening brengen.
    Groetjes, Kelly

Ook een klacht indienen over FitforFree?