Klacht FitforFree: Onterechte aanmaning

Ada Nijman

Na begin dit jaar bijna 5 maanden met FitforFree gesteggeld te moeten hebben over een onterechte incasso werd ik, na plaatsing op klachtenkompas, 2 dagen later in het gelijk gesteld. Vorige week heb ik een nieuw jaarabonnement Cash Voordeel betaald; heel bewust geen bankrekening nummer ingevuld op het inschrijfformulier en per PIN € 119,40 betaald. Van het management van dit filiaal hoef ik geen € 25,00 inschrijfgeld te betalen omdat ik al lid was. En ja hoor, vandaag , net als de vorige keer, dezelfde standaard aanmaning weer per mail; ik had ze gemachtigd (zeker weten niet) en ze konden dat niet op het door mij opgegeven nummer (????) automatisch incasseren. Vervolgens weer de riedel van direct betalen, 15% wet incasso etc. etc.). Omdat ik niet opnieuw, nu over € 25,00, 5 maanden met deze club in discussie wil gaan, meld ik de klacht nu maar direkt hier.

Excuses voor en intrekking van de onterechte aanmaning van € 25,00

FitforFree
    Beste Ada, ik heb het voor je nagekeken in onze administratie. Je geeft aan geen aanmeldingskosten te hoeven betalen. Je hebt je opnieuw ingeschreven en bent een nieuw contract met ons aangegaan. Wij brengen dan altijd €25,00 aanmeldingskosten in rekening (conform onze algemene voorwaarden). Ik kan je helaas dan ook alleen aangeven dat de aanmeldingskosten terecht in rekening zijn gebracht en nog voldaan moeten worden.Groetjes, Kelly
    Ada Nijman
    Daar ga ik dus niet mee akkoord, omdat ik heb ingeschreven onder de toezegging van jullie medewerkers in Haarlem dat ik al een pas had en dus geen inschrijfgeld hoefde te betalen. Mijn echtgenoot heeft op hetzelfde moment ook weer aaqngemeld voor het laagste abbonnemet en heeft ook geen inschrijfgeld hoeven te betalen. Nogmaals, vraag dit na bij jullie mensen in Haarlem.
    FitforFree
    Beste Ada. ik heb het nogmaals voor u nagevraagd.
    Omdat u de ledenpas nog in bezit had en wij uw dossier toen ter tijd onterecht uit handen hebben gegeven hoeft u geen aanmeldingskosten te betalen.
    wij hebben deze kosten verwijderd bij uw lidmaatschap.
    U kunt de aanmaning als niet verzonden beschouwen, de openstaande schuld is er tevens niet meer. Groetjes, Kelly
    Ada Nijman
    Toch maar goed dat mijn verzoek in 2e instantie alsnog is opgevolgd; neem contact op met jullie mensen in Haarlem. Onvoorstelbaar blijft dat ons gezin nu tot 3 x toe ten onrechte als wanbetalers behandeld is en in de aanmaning ook zaken staan die onjuist zijn, zoals het hebben van een incasso machtiging op onze rekening etc. Het wordt hoog tijd dat jullie directie een klantvriendelijke financiele administratie gaat invoeren. En tot slot, er is niets mis met excuses aanbieden
    FitforFree
    Beste Ada, uiteraard onze welgemeende excuses voor het ontstane ongemak. Er is ten tijden van de inschrijving getekend voor akkoord van een automatische incasso. Wij zullen uw reactie inzake een andere financiële benadering doorsturen naar de desbetreffende afdeling. Mocht ik nog iets voor u kunnen betekenen hoor ik dit uiteraard graag. Groetjes, Kelly
    Ada Nijman
    Dank voor de welgemeende excuses, maar ..... er is door mij NIET getekend voor een automatische incasso; wel bij het vorige abbonnement, maar niet bij deze inschrijving. Kijk maar op het formulier (waar ik een gele kopie van heb) en je zult zien dat er een dikke streep staat door dat deel van het formulier waar gesproken wordt over Doorlopende Machtiging SEPA. Wij waren immers gewaarschuwd voor jullie werkwijze.Ik ben er nu wel klaar mee en sluit mijn klacht af
    Ada Nijman
    Nog een laatste tip om geld te besparen en klanten niet onnodig lastig te vallen.
    Als je nu hier op klachtenkompas de klant in het gelijk stelt, stuur dan 2 dagen later niet een brief waarin de aanmanings tekst uit de mail nog eens via de brievenbus wordt aangeboden
    Ada Nijman
    Onvoorstelbaar wat je moet doen om bij Fit4Free Leiderdorp je gelijk te krijgen. Zonder Klachtenkompas kom je er niet door.Overigens geen kwaad woord over het personeel in Haarlem; je zult maar zo'n werkgever hebben

Ada Nijman

Ook een klacht indienen over FitforFree?