Klacht FitforFree: onterechte aanmaning

Klachtnummer
# 80357
Gebruiker
remy
Datum
2 reacties

Details

De klacht

13 oktober heb ik een mail ontvangen van fit for free, of ik 39,85 wil overmaken wegens achterstallige betaling. Ik heb op 4 augustus 5,90 overgemaakt naar fit for free omdat het toen niet gelukt was het af te schrijven. Sindsdien niks meer gehoord, en nu dus deze email. Klantenservice gebeld en mijn verhaal uitgelegd, meneer vertelde mij dat ik dit gewoon moest betalen, en dat het mijn eigen verantwoordelijkheid is. Na een discussie hier over heeft de klantenservice de verbinding verbroken, omdat hij mij niet verder kon helpen. Een ophangende klantenservice is nieuw voor mij. Daarna meteen weer gebeld, en de teller staat ondertussen op 22:43 minuten, nog steeds zonder reactie. De 2,95 die ik moet betalen wegens het niet inleveren van mijn pas is natuurlijk al een beetje raar, maar die wil ik nog wel betalen. De 39,85 die uit het niks verschijnt is een heel ander verhaal, ik heb de afschrijving van de betaling voor me, maar daar kunnen ze niks mee. 0na 26 minuten nog steeds niks.

De oplossing

De 39,85 niet betalen, de 2,95 per maand wel. Daarna zsm opzeggen bij dit bedrijf

2 reacties

  1. Auteur
    remy
    Datum
    Na 30:00 minuten telefoon maar opgehangen. Hier een screenshot van gemaakt. Heel raar dat er nu niet meer word opgenomen, krijg toch het idee dat ze me niet nog een keer te woord willen staan
  2. Auteur
    FitforFree
    Datum
    Beste Remy, het is onverhoopt druk aan de telefoon.
    Het is niet dat onze klantenservice u niet te woord wil staan.Wij hebben uw betaling van € 5,90 in goede orde ontvangen op 4-8-2014. Op dit moment is er een openstaande schuld van € 36,90 welke bestaat uit € 2,95 voor de periode 20-8-2014 tot 19-9-2014 , € 2,95 voor de periode 20-9-2014 tot 19-10-2014 en € 31,00 aanmaningskosten omdat wij na de eerste aanmaning geen betaling hebben mogen ontvangen.Het openstaande bedrag is terecht in rekening gebracht daar wij geen betaling van u hebben mogen ontvangen. De € 2,95 voor de pas die in rekening wordt gebracht is omdat de pas ook een kortingspas is waarmee je bij ledendeals vele kortingen kunt krijgen.Mijn excuses voor het feit dat het telefoongesprek volgens u niet correct verliep. Helaas kan ik weinig anders voor u betekenen dan aangeven dat u het bedrag van € 36,90 dient te voldoen. Het bedrag van € 39,85 bedraagt al een periode a € 2,95 voor in de toekomst, deze hoeft u nog niet te voldoen, u dient nu alleen de openstaande € 36,90 te voldoen. Groetjes, Marielle

Ook een klacht indienen over FitforFree?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen