Klacht FitforFree: Weigering eenmalige terugstorting corona-compensatie voor jaarabonnementen

Ypresian

Er is geen goede compensatie mogelijk voor leden die een jaarabonnement hebben afgesloten vóór de corona-crisis. De twee voorgestelde opties zijn:
"1. Aan het einde van je contract kan je het tegoed gebruiken om een periode gelijk aan de sluitingsperiode gratis te sporten (van half maart t/m 1 juli dus, red.)
2. Je kan jouw club steunen door het tegoed te doneren, je contract eindigt gewoon op de afgesproken datum."

Beide opties zijn geen goede compensaties in het geval dat leden hun abonnement opzeggen op het moment dat zij gaan verhuizen en er geen Fit for Free-vestiging in de buurt is. Dit zou namelijk betekenen dat van de verlenging geen gebruik kan worden gemaakt aan het einde van de contractperiode.
Concreet voorbeeld: als ik nu opzeg, doe ik dat omdat ik weet dat ik binnen enkele (max. 2-3 weken) ga verhuizen. Dan heb ik naast 1 maand opzegtermijn in totaal nog 4.5 maand waarin ik gebruik kan en mag maken van de sportscholen. Omdat de dichtstbijzijnde Fit for Free-sportschool zich op X km (bijv. > 5-10 km) bevindt, is dit echter niet praktisch en dus geen goede oplossing.

Een meer gepaste oplossing zou zijn om het (over de periode van sluiting) teveel betaalde abonnementsgeld eenmalig terug te laten storten, ongeacht óf en hoe lang een klant nog blijft sporten bij Fit for Free. Dit zou neerkomen op (Jaarbedrag / 12) * 3.5. Na meerdere aanvragen weigert Fit for Free echter aan deze wens te voldoen, terwijl het duidelijk is dat het gekochte product niet geleverd kon worden in de bovengenoemde periode.

Het (over de periode van sluiting) teveel betaalde abonnementsgeld eenmalig terug laten storten.

- geen reactie ontvangen (9 juli) -
    Ypresian
    Wederom nog geen reactie ontvangen.
    Ypresian
    Wederom nog geen reactie ontvangen.
    ...

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren

Ook een klacht indienen over FitforFree?