Klacht Fitnessdigital: FitnessDigital weigert klacht vanwege aangepaste en dubieuze garantiebepaling, deel 2

M Lamers

Op mijn oorspronkelijk klacht kan ik niet meer reageren, dus we gaan in de herkansing. Mijn oorspronkelijke klacht is hier te lezen:

FD heeft 1 reactie geplaatst:
De garantie van de Jawbone producten is inderdaad 2 jaar, en alhoewel Jawebone zelf helemaal geen garantie geeft bij 'normale slijtage' geeft fitnessdigital 6 maanden garantie in deze gevallen.

Mijn reactie hier op is de volgende:
Er is geen oplossing en helaas bewijst FD met deze ene reactie weer helemaal de titel van mijn klacht. Ze reageren niet op mijn argumenten.

Het klinkt bijna sympathiek: Jawbone geeft helemaal geen garantie en FD wel 6 maanden.
Volgens het Nederlands recht maakt het echter helemaal niet uit wat voor garantie Jawbone biedt. Ik heb de up3 bij FD gekocht en die is dus verantwoordelijk voor de garantie.

Daarnaast is het verschijnen van een scheur en vervolgens breken van de fitnesstracker geen slijtage maar het gevolg van ondeugdelijk materiaal. Daar geldt gewoon de garantie van 2 jaar.

Op hun eigen site staat dat er een garantie geldt van 2 jaar op hun producten en dat mijn factuur als garantiebewijs geldt. Mijn factuur toont geen andere garantiebepaling. Volgens de website archive.org stond er op de site van FD bij de up3 ten tijde van mijn aankoop geen extra garantiebepaling van 6 maanden voor het bandje:

Zelfs een vergelijkbare tracker van hetzelfde merk toont op 20 juni 2016 deze uitzondering op de garantie niet:

Die garantiebepaling is dus later toegevoegd en geldt niet voor mijn aankoop.

Daarnaast wordt de up3 niet meer door FD verkocht en gelden de nieuwe garantiebepalingen voor andere producten van Jawbone. Voor andere merken fitnesstrackers geldt deze beperking van 6 maanden helemaal niet.
Vraag me sowieso af of het wel rechtsgeldig is om een aparte garantiebepaling toe te voegen.

Dus kom op FitnessDigital, neem je verantwoordelijkheid en los dit netjes op.

Ik wil een andere oplossing dan 'valt niet onder de garantie' en daarnaast compensatie: de helft van het aankoopbedrag retour

M Lamers
    Hee Fitnessdigital, je gaat me toch niet weer 10 dagen laten wachten op een antwoord?
    M Lamers
    Fitnessdigital doet al weer niet erg zijn best om op tijd antwoord te geven...
    Op Trustpilot duurde het bijna een maand!! Op 2 andere sites zelfs helemaal geen reactie.
    M Lamers
    Ik moet weer zelf reageren om er voor te zorgen dat de klacht niet automatisch gesloten wordt. Fitnessdigital kan het blijkbaar niets schelen... Ben benieuwd of ze eindelijk op mijn argumenten ingaan.
    M Lamers
    Hallo Fitnessdigital?? Werkt er nog iemand bij jullie?? Jullie hebben al sinds 22 februari niet gereageerd via dit forum. Ga eens in op mijn argumenten. Of kan het jullie niks schelen?
    Fitnessdigital
    Beste M Lamers, wij hebben niet meer gereageerd omdat wij u reeds meerdere malen uitgelegd hebben wat de garantie situatie is in uw geval. Wij zullen u per email een voorstel doen bereiken voor de aankoop van een ander product. Met vriendelijke groet, de klantenservice van fitnessdigital

M Lamers
Firnessdigital blijft stug volhouden aan 'valt niet onder de garantie' ZONDER OP MIJN ARGUMENTEN IN TE GAAN. Ze liegen gewoon, bah. De voorgestelde oplossing per email is 8% korting op een nieuwe aankoop bij Fitnessdigital. Afgezien van het lage percentage korting koop ik alleen NOOIT meer wat bij Fitnessdigital. Slechte oplossing wat mij betreft. Het is meer damage control en schone schijn dan een echte oplossing. Prutsers.

Ook een klacht indienen over Fitnessdigital?