Klacht Fitnessdigital: Klacht Fitnesdigital: Fitnessdigitaal blijft op meerdere fronten in gebreke

B. Smits

Eind maart 2017 heb ik bij Fitnessdigital een LPG Wellbox (endermologie voor thuisgebruik) gekocht twv. 950 euro, met een garantie van 2 jaar. Helaas is onlangs de dop van het filtersysteem klem komen te zitten, zodat ik het onderhoud van de machine niet meer kan doen. Dit mag je niet verwachten van een dergelijk produkt. Fitnessdigital legt echter de schuld geheel bij mij, zo blijkt uit hun reacties op mijn mails: ‘de dop er door u verkeerd is opgedraaid. Dat betekent dat dit niet onder de garantie valt’ en ‘Na nogmaals bij de technische dienst navraag te hebben gedaan blijkt dat u toch moet proberen de dop eraf te halen, eventueel met behulp van gereedschap. Dit is de enige manier.’ Dit is een onbruikbaar advies, want als ik zou proberen het filterdop er af te krijgen, zal dit zeer hardhandig moeten gebeuren en kan dat betekenen dat er tevens iets in de machine kan afbreken. Er staat duidelijk in de garantievoorwaarden van LPG (bijvoorbeeld pagina 3 garantiecertificaat punt 7.a uit de installatiegids LPG Wellbox S): ‘dat bij door de Klant uitgevoerde reparaties de garantie vervalt’.

Daarnaast biedt Fitnessdigital geen enkel advies van een officiële reparateur waar ik in iedergeval terecht zou kunnen om het probleem op een goede manier te verhelpen. Zelf heb ik dit onlangs in België gevonden en hier kan ik wel terecht voor reparatie. Daar werd mij ten zeerste afgeraden zelf met gereedschap dop de eraf te slopen… Wel moet ik nu zelf het produkt (groot en zwaar, zonder auto) naar Post nl brengen. Terwijl ik voor de aankoop specifiek heb gekozen voor Fitnessdigital, omdat ik de schriftelijke toezegging had (mail via klantenservice medewerker), dat bij problemen het apparaat thuis zou worden opgehaald voor reparatie.

Opvallend is ook dat nadat ik op donderdagavond een klacht had ingediend nav. de manier van klanten service bieden en klachtenafhandeling, dit direct de ochtend daarna om 9.30 uur werd beantwoord. Met wederom dezelfde korte informatie als daarvoor, door dezelfde klantenservice medewerkster. Waaruit blijkt dat het intern niet serieus is genomen laat staan onderzocht.

Al met al geeft Fitnessdigital verkeerde informatie en scheept mensen op deze manier af. Ook komt Fitnessdigital niet het verplichte wettelijke garantie na, volgens een geraadpleegde advocaat, terwijl dat recht mij wel toekomt. En helaas is Fitnessdigital ook niet aangesloten bij de Geschillencommissie.

– zich alsnog aan de garantievoorwaarden als verkoper te houden, waarbij je als klant recht hebt op garantie (wettelijk recht als consument voor een goed produkt)

– zoals afgesproken produkt thuis afhalen voor reparatie

– Klanten service bieden en de juiste informatie geven conform de richtlijnen en garantievoorwaarden van het produkt

– klachten serieus behandelen en in iedergeval te komen tot een goede oplossing voor het probleem (en tevreden klanten)

Fitnessdigital
    Wij hebben wederom contact opgenomen met de klant om tot een oplossing te komen.
    B. Smits
    Eindelijk dan na een week en een herhaald verzoek, een reactie op de klacht via klachtenkompas…

Wat mij betreft verdient dit bedrijf een koude douche...

B. Smits
Eindelijk dan na een week en een herhaald verzoek, een reactie van Fitnessdigital op de klacht via klachtenkompas… En dit over een probleem waar ik al vanaf half oktober mee te maken heb gehad en gelijk bij Fitnessdigital heb aangegeven (zelfs met een filmpje dat ik had toegestuurd). Gelukkig is het probleem inmiddels elders opgelost. En is deze reactie van Fitnessdigital niet alleen betreurenswaardig mager maar ook als mosterd na de maaltijd. Wat mij betreft verdient dit bedrijf een koude douche...

Ook een klacht indienen over Fitnessdigital?