Klacht Fiyo: Fiyo is onfatsoenlijk geld aan het kloppen

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 469210
Gebruiker
Jeroen van der Weide
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Ik heb middels de technische gegevens van mijn koelkast (stikker) ingevuld op de website van Fiyo.
Dit aangezien mijn groentelade kapot is.

De website van Fiyo gaf aan een match te hebben.
Ik heb het product besteld, maar bij ontvangst bleek dit product van geen kant te passen.

Nu wil ik het product retour sturen, alleen moet ik naast de verzendkosten ook de retourkosten betalen.
De retourkosten zijn de kosten die fiyo heeft gemaakt voor het verzenden van het product.

Gelezen en geschreven naar hun dat dit bij wet verboden is.
Zij houden vol dat ze retourkosten in rekening brengen.
Dit omdat als zij vinden dat het een foutje van de klant (verkeerde bestelling aangeklikt) de klant dit moet betalen.

Bij wet heb ik 14 dagen de tijd om retour te sturen zonder opgave van reden

De oplossing

Volledige aankoopbedrag terug
Beleid van het bedrijf wordt aangepast

1 reactie

  1. Auteur
    Fiyo
    Datum
    Beste J. van der Weide,
    Oei, dat klinkt niet best!
    Een foutje ingeven bij de retourenaanvraag kan natuurlijk altijd gebeuren.
    Ik wil kijken wat er precies mis is gegaan bij de bestelling. Zou je mij enkele foto's kunnen toesturen van:
    - Het foutieve product dat je hebt ontvangen
    - De sticker van het artikelnummer op de verpakking
    - Het type plaatje van het apparaat (heel belangrijk om te kunnen zien waar het misging!)

    Hiermee kunnen wij achterhalen wat er fout is gegaan.

    De mail mag je sturen aan webcare@fiyo.nl onder vermelding van het RMA-nummer en t.a.v Susan

    Excuses voor het ongemak.

    Vriendelijke groet,
    Susan
    Klantenservice Fiyo

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Jeroen van der Weide
Datum
Uiteindelijke oplossing
Men blijft aangegeven dat het mijn eigen fout is en dat ik dus de niet wettelijke retrourkosten moet betalen. Ik ben er inmiddels helemaal klaar mee. Ik stuur niks terug en geef de bak wel gratis weg aan iemand die het goed kan gebruiken. Fiyo is voor mij een bedrijf om nooit geen bestelling meer weer te doen.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Fiyo?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen