Klacht FKS Holland: Geleverde vouwfiets defect

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 67797
Gebruiker
paul Duyvesteyn
Datum
5 reacties

Details

Klacht

Ik heb bij FKS Holland 2 vouwfietsen gekocht. Bij aankomst bleek er één ernstige transportschade te hebben. Na 2 weken geharrewar op hun kosten teruggestuurd. Wat blijkt de fiets is nog steeds stuk. Nu bij de stuurpen, waardoor hij geheel onberuikbaar is. FKS Holland wil niet opnieuw de fiets komen ophalen, ik moet maar langskomen. Verder wordt gezegd dat mijn termijn van terugsturen en geld terug is verstreken. Heb voortdurend gebeld, maar hij is onvermurwbaar.

Gewenste oplossing

Vervangen van onderdeel en gratis verzending. Of gratis verzending en geld terug
Geboden oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

5 reacties

  1. Auteur
    FKS Holland
    Datum
    Door deze klant, zijn twee nieuwe vouwfietsen op 5 juni 2014 besteld. Na enkele dagen, zijn de vouwfietsen thuis bezorgd door DPD. Op 12 juni 2014, heb ik schademelding van deze meneer per telefoon en email over één van de twee vouwfietsen ontvangen. De klant zegt: “We hebben vanmiddag telefonisch contact gehad over de vandaag geleverde vouwfietsen. Een ervan is ernstig beschadigd. Ik heb hier foto's toegevoegd”.Toen had hij mij verzocht de beschadigde vouwfiets te komen ophalen bij zijn adres en repareren. Vervolgens, is de transport en reparatie gratis geregeld.Verder, is de beschadigde vouwfiets bij mij aangekomen. De vouwfiets is binnen 1 werkdag gerepareerd en de volgende werkdag de vouwfiets met een nieuwe doos met extra bescherming tegen transportschade teruggestuurd naar de klant op mijn kosten.De volgende werkdag, is er een nieuwe schademelding per telefoon binnen gekomen door deze klant. Toen vraagt hij af of de beide vouwfietsen terug gestuurd mogen zijn.De winkelregel zegt: “De product mag binnen 14 dagen geretourneerd zijn”.De onbeschadigde vouwfiets is in orde ontvangen door de klant zonder schade/defect/klacht. Na 6 weken, wil de klant deze vouwfiets retourneren. Bovendien, zegt hij dat deze vouwfiets al gebruikt is.Volgens de winkelregel, mag deze gebruikte vouwfiets buiten de termijn van 14 dagen niet geretourneerd worden.De andere beschadigde vouwfiets mag wel geretourneerd worden, omdat de klant de beschadigde vouwfiets binnen 14 dagen terugsturen wilt.Wanneer de beschadigde vouwfiets geretourneerd is, wordt een schadeclaim ingediend bij het transportbedrijf. Het restant factuurbedrag wordt binnen 4 weken teruggestort.Bij deze, wil ik geen producten meer versturen naar deze klant, omdat de oorzaak van deze schades onbekend is. Echter, kan en mag de klant de vouwfiets brengen voor gratis reparaties zonder lange wachttijd . Ook, kan een nieuwe stuurpen gratis versturen naar de klant.
  2. Auteur
    paul Duyvesteyn
    Datum
    FKS Holland heeft niet een juiste weergave van de feite gegeven. Ik heb gemeld dat toen de door transportschade defecte fiets gratis werd geretourneerd ik een ander defect ontdekte, namelijk de stuurpen kon niet meer vast gezet worden. Ik bij een fietsenmaker geweest, maar die kan dat niet repareren. FKS Holland moet mij gewoon een niet defecte fiets leveren. Dus de defecte laten ophalen en na reparatie terugsturen.
  3. Auteur
    FKS Holland
    Datum
    Eerder, had u een schademelding gedaan. De vouwfiets was gratis opgehaald, gerepareerd, en teruggestuurd. Dat kost mijn bedrijf meer dan 50 euro van reparatie, een nieuw onderdeel, het ophalen en terugsturen van de fiets.
    Toch, is het probleem niet opgelost. Dus, werkt deze optie bij u helaas niet. Nogmaals, mag u de beschadigde vouwfiets deze week retourneren. U ontvangt het restant factuurbedrag binnen 4 weken teruggestort op uw bankrekening.
  4. Auteur
    paul Duyvesteyn
    Datum
    Ik herhaal nogmaals. FKS Holland hoort een goed product te leveren. Als dat niet het geval is, zelfs na herhaalde malen, blijft FKS Holland nog steeds verantwoordelijk. Dus zij hebben de plicht mij een een vouwfiets zonder gebreken (en dus zonder bijkomende kosten) te leveren. Simpel toch
  5. Auteur
    paul Duyvesteyn
    Datum
    FKS Holland neemt niet zijn verantwoording voor het leveren van een nieuwe vouwfiets als deze (haaldelijk) bij aankomst defect blijkt te zijn. Ik heb een product betaald, maar het product niet in goede staat ontvangen. Ik raad dan ook een ieder af met deze firma in zee te gaan.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over FKS Holland?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen