Klacht FKS Holland: Scharnier vouwfiets defect in garantie, geen acceptatie

Lex18

Het framescharnier van een 11 maanden oude Alu Curve 20 Inch vouwfiets is gescheurd tijdens normaal gebruik. Er kwam gaandeweg meer speling in tot het afbrak bij het afrijden van een stoep waarna een val volgde. Aan de ingestuurde foto's claimt Topvouwfiets te kunnen zien dat het defect uit een ongeval voortvloeit en niet uit normaal gebruik. Dat vind ik knap, maar ga er uiteraard niet mee akkoord. Op dit punt stokt de toch al trage mailwissel en krijg ik geen reactie meer. Niet netjes om op deze manier het hoofd in het zand te steken, ik had vanuit de klantbeoordelingen een heel ander beeld van dit bedrijf gekregen.

Ik verwacht dat Topvouwfiets zich aan zijn garantieverplichtingen houdt en de fiets vervangt.

FKS Holland
    Schade of defect door een ongeval, verkeerd gebruik, misbruik of nalatigheid vallen helaas niet onder de garantie op het fietsframe.
    Lex18
    FKS blijft doof voor mijn argumenten. Een telefonisch contact op mijn initiatief verliep bijzonder star en absoluut niet constructief. Het scharnier is tijdens normaal gebruik gebroken. Kennelijk is garantie een loos begrip, zodra er een serieuze melding komt verschuilt men zich achter allerlei termen. Jammer. Inmiddels is mijn Rechtsbijstandverzekering ingeschakeld.

Ook een klacht indienen over FKS Holland?