Klacht Fletcher Hotels: Fletcher hotels maakt verdienmodel van Coronacrisis

R.Vis

Begin van dit jaar legt onze broer zijn 50 jarig huwelijksfeest in een partycentrum in Amersfoort vast op 28 maart a.s. Familie en vrienden die door het hele land woonachtig zijn gaan massaal in op de uitnodiging let wel er zijn veel ouderen onder hen.
Onze zus heeft nog twee vouchers voor een overnachting in een Fletcher hotel boekt 3 maart 2x 2 pers kamers voor zichzelf en partner en voor mij en mijn echtgenote bij Fletcher hotel Amesrfoort. Naast de kosten van de vouchers welke gelden voor de 3*** accomodaties komt er nog per kamer E 10,- weekeindtoesalg/ E 10,- upgrade naar 4**** en bestellen wij E 26,- ontbijt, deze kosten a E 46 per kamer dienen bij de boeking te worden betaald.
12 maart j.l. meldt het partycentrum dat vanwege de Corona instructies zij de boeking op moeten schorten en aangezien het virus nog niet aan zijn hoogtepunt zit is een nieuwe datum voorhands niet vast te stellen.
Onze zus belt met Fletcher en rekent op enige coulance in dezen.
Niets is minder waar Fletcher hanteert de spelregels van de vouchers en bij hoge uitzondering kan voor E 15,- een omboeking plaats vinden op voorwaarde dat de nieuwe datum voor 28 maart doorgegeven moet worden anders zal de boeking als een "No show"worden gezien en wordt het bedrag van de boeking 2 x E 79,- INCL de extra kosten voor de NIET genoten services verbeurd verklaard.
Desgevraagd reageert gastensupport Fletcher met onderstaand antwoord.

Geachte heer, mevrouw ...,

Hartelijk dank voor uw e-mail.
Wij begrijpen zeker uw bezorgdheid. Echter houden wij de richtlijnen van het RIVM goed in de gaten en op dit moment is er geen negatief reisadvies gegeven binnen Nederland. Hierdoor hanteren wij de algemene annuleringsvoorwaarden welke behoren bij uw voucher. Helaas is het niet mogelijk een boeking met vouchers te annuleren of te wijzigen.
Het hotel heeft aangegeven voor u een uitzondering te willen maken door uw boeking te wijzigen naar een andere datum tegen betaling. Mocht u hier gebruik van willen maken, dan raden wij u aan contact op te nemen met de receptie van Fletcher Hotel-Restaurant Amersfoort.
Helaas kunnen wij in deze niets voor u betekenen.
Wij begrijpen dat de situatie op dit moment ontzettend vervelend is.
Houdt onze website www.fletcher.nl
HopendHopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Ro.....| Fletcher Hotels
Fletcher Gastensupport

Kostenloze omboeking naar een nader te bepalen datum

Fletcher Hotels
    Geachte heer/mevrouw Vis,

Uiteraard begrijpen wij dat de situatie erg vervelend voor u is. Echter houden wij de richtlijnenvan het RIVM goed in de gaten en op dit moment is er geen negatief reisadvies gegeven binnen Nederland. Zoals mijn collega’s hebben aangegeven hanteren wij hierdoor de algemene annuleringsvorwaarden welke vermeld staan op onze website https://www.fletcher.nl/nl/algemene-voorwaarden. 7 dagen voor aankomst is het mogelijk de boeking gratis te annuleren, binnen 7 dagen voor aankomst betaalt u het gehele reserveringsbedrag exclusief tax and handling fee.

Wanneer u een boeking heeft gemaakt met de €25,- actie of met vouchers is het conform de algemene actievoorwaarden helaas niet mogelijk uw boeking te annuleren of te wijzigen . in geval van no-show of annulering van de gemaakte boeking verliest de voucher zijn waarde en worden bijgeboekte extra’s in rekening gebracht.

Op het moment dat u gebruik heeft gemaakt van externe boekingskanalen zoals booking.com, dient u voor meer informatie contact op te nemen met deze organisatie.

Het spijt ons dat wij u niet anders kunnen berichten en wij niets anders voor u kunnen betekenen.

Fletcher Hotels

R.Vis
Het standaard antwoord van Fletcher is een toonbeeld van verstoppen achter de voorwaarden en bewijst dat zij zijn losgezongen van wat er werkelijk aan de hand is in Nederland.

Ook een klacht indienen over Fletcher Hotels?