Opgelost door Fletcher Hotels: Foute factuur en foutieve afhandeling klacht m.b.t. kosten annuleren bij tijdig annuleren.

sad Opgelost

Fletcher reageert niet adequaat op mailtjes betreffende het moeten betalen van 10 euro voor het tijdig annuleren van een reservering. Men geeft in de voorwaarden en bij het digitaal maken van de reservering aan dat tot 5 dagen voor aankomst kosteloos kan worden geannuleerd. In reacties op mailtjes geeft men in herhaling aan dat er sprake is van een afgesloten annuleringsverzekering voor een bedrag van 10 euro. Dit klopt niet, want er is geen polis met duidelijke voorwaarden afgegeven. Ik krijg de indruk dat ik met een malafide club te maken heb i.p.v. een hotel dat een gastvrije bejegening van gasten hoog in het vaandel zou moeten hebben staan.

De annuleringsvoorwaarden duidelijk aanpassen. Klachten op fatsoenlijke wijze afhandelen.
De annuleringsvoorwaarden op Fletcher.nl blijven onduidelijk opgesteld. Fletcher blijft onder het eerste kopje 'Flexibel annuleren' aangeven dat bij 'Flexibel annuleren' tot 5 dagen voor aankomst gratis kan worden geannuleerd, terwijl onder het tweede kopje 'Flexibel annuleren' volgens Fletcher er sprake is van een annuleringsverzekering. Er wordt geen polis afgegeven met duidelijke voorwaarden en afgesproken premiebetaling. Men verwijst nu in de annuleringsvoorwaarden op Fletcher.nl naar de annuleringsvoorwaarden op een andere website, nl. annuleren.fletcher.nl. Dit kan als misleidend worden ervaren. De klachtenafhandeling door gastensupport, de receptie en debiteurenbeheer is door mij niet als klantvriendelijk ervaren. Omdat men de discussie wil sluiten, heeft men uiteindelijk de factuur gecrediteerd. Ik ben namelijk mailtjes blijven sturen, hoewel men een tijd lang niet (meer) reageerde, maar wel herinneringen en aanmaningen ging sturen.

Fletcher heeft inmiddels de annuleringsvoorwaarden op Fletcher.nl gewijzigd. Men verwijst nu in deze voorwaarden naar de annuleringsvoorwaarden zoals geformuleerd op annuleren.fletcher.nl. Ik ben hiervan niet netjes op de hoogte gesteld. Tijdens het reserveren werd/wordt ook niet duidelijk naar deze website verwezen. Het komt erop neer dat er nu geen sprake is van een annuleringsverzekering, terwijl nog wel in de algemene voorwaarden op Fletcher.nl sprake is van 'Flexibel annuleren' waarmee tot 5 dagen voor de dag van aankomst gratis kan worden geannuleerd. In de algemene voorwaarden op Fletcher.nl spreekt men onder annuleringsvoorwaarden wel van een annuleringsverzekering, terwijl dit op annuleren.Fletcher.nl niet het geval is. Er is dus sprake van annuleringsvoorwaarden op 2 verschillende sites die niet met elkaar overeen stemmen. Er wordt geen polis afgegeven met duidelijk geformuleerde voorwaarden waarvoor een duidelijk afgesproken bedrag aan premie moet worden betaald. Tijdens het reserveren wordt nog steeds aangegeven dat tot 5 dagen voor dag van aankomst kosteloos/gratis kan worden geannuleerd als voor Flexibel annuleren wordt gekozen. Deze gang van zaken kan in mijn optiek als misleidend worden uitgelegd.
    Fletcher geeft in de annuleringsvoorwaarden op Fletcher.nl aan dat met Flexibel Annuleren tot 5 dagen voor de dag van aankomst gratis kan worden geannuleerd. Nadat ik gereserveerd had, heeft men deze voorwaarden aangepast. Men verwijst nu onder de annuleringsvoorwaarden op Fletcher.nl naar de website annuleren.fletcher.nl met anders geformuleerde voorwaarden. Hier kan met 'Flexibel Annuleren' tot 2 dagen voor aankomst worden geannuleerd. Men geeft desgevraagd aan dat ik een annuleringsverzekering (wordt ook zo bij de annuleringsvoorwaarden op de website van Flechter.nl genoemd) heb afgesloten. Ik heb echter geen polis met duidelijke voorwaarden en afgesproken premiebetaling ontvangen conform Burgerlijk Wetboek, boek 7. Men kan de polis niet overleggen. Na herhaaldelijke pogingen om tot een oplossing te komen, lukt het niet om de administratief medewerkers van Fletcher ervan te overtuigen dat de voorwaarden op beide websites met elkaar in strijd zijn, dat Fletcher geen verzekeringen kan verkopen (Fletcher is geen verzekeringsmaatschappij) etc. Als je voor grote bedragen door Fletcher wordt gedupeerd, is het zeker aan te raden om juridische bijstand in te roepen, want de afdelingen debiteurenbeheer, gastensupport en receptie van Fletcher willen of kunnen de aangedragen argumentatie niet begrijpen. Ik ervaar e.e.a. als misleidend, ongastvrij en onklantvriendelijk. Graag een juridisch correctie oplossing van mijn klacht!

Ook een klacht indienen over Fletcher Hotels?