Klacht flight network: flightnetwork.com verbreekt haar eigen voorwaarden ten koste van consument

A Willemsen

Mijn man boekte pas een vlucht bij flightnetwork.com van Vancouver naar Amsterdam voor 2 oktober 2017.

Flight network adverteert met price drop protection.
Dit houdt in dat wanneer de prijs van je vlucht lager wordt zij je het verschil vergoeden in een tegoed wat je kunt besteden bij een nieuwe boeking.

Een leuke en overtuigende reden om bij dit bedrijf te boeken, zeker omdat hij best vaak vliegt.

Toen hij dus enige dagen na het boeken de prijs zag dalen met 140 Canadese dollar heeft hij hierop gereageerd bij het bedrijf om dit verschil te claimen.

En toen veranderden de spelregels blijkbaar.....

Het bedrijf gaf aan bij telefonisch contact dat zij dit niet op hun website zagen staan, ondanks dat mijn man de website open had staan en dit dus wel zag.
Met andere woorden, u kunt nu wel op onze site dat zien staan maar wij zien het niet, dus u bent gek.....

Daarna heeft dus screenshots gemaakt en deze naar het bedrijf gestuurd om ze te laten zien wat er op hun eigen site te zien was op dat moment.

De reactie een dag of wat later vanuit flight network: U heeft screenshots gestuurd van de "air transportation charges, niet van de "base price "

De base price is de prijs van het vliegticket zonder belastingen en toeslagen etc.
De transportation charges zijn toeslagen en dergelijke.

Nu geloof ik veel maar toch niet dat er ergens een belastingvoordeel van 140 dollar tijdelijk was of een olieprijs daling of wat dan ook.
Bovendien is het op de site totaal niet duidelijk wat je dan wel moet doen om in aanmerking te komen voor deze vergoeding.
Tijdens het gesprek had de medewerker ook aan kunnen geven wat er dan precies wel op de screenshots had moeten staan volgens hun, dit is ook niet gebeurd.

Sterker nog, deze base price is voor een gewone consument niet zichtbaar, hiervoor moet je een reisburo zijn of iets dergelijks....

Kortom, dit bedrijf is dus gewoon een oplichtersbende wanneer het aankomt op het naleven van hun eigen voorwaarden.

Ik weet niet of de consumentenbond hierin voor ons iets kan betekenen maar ik zou het toch in op prijs stellen wanneer andere consumenten hiervoor behoed kunnen worden.

Excuses van flight network, de beloofde 140 dollar price drop protection danwel een fatsoenlijke en eerlijke uitleg van waarom zij op deze manier omgaan met hun klanten en een waarschuwing naar andere consumenten om niet bij deze club te boeken wanneer dit niet wordt opgelost.

Wij vinden dat flight network hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over flight network?