Opgelost door Flinndal.nl: Na 2 dagen na verstrijken 14-daagse betaaltermijn, incassoprocedure met verdubbeling van de kosten.

Mevr. Niek Heering

Namens mij cliënt, , informeer ik u als volgt. Na een bestelling op 27 oktober jl. is in de week van 9 november jl. vanuit Flinndal telefonisch contact met haar opgenomen, om te informeren naar het bestelde en of zij interesse had alle facturen via automatische betalingen te laten verrichten. Zij heeft daarop bevestigend geantwoord. Groot was haar verbazing toen zij na het plezierige gesprek met de medewerker van Flinndal, een paar dagen later een incasso brief van Certin per post ontving met een verdubbeling van de kosten.
Namens mijn cliënt informeer ik u dat wij niet akkoord zijn dat:
1. ondanks de telefonisch gemaakte afspraken voor automatische incasso;
2. 2 werkdagen ná verstrijken van de 14-daagse betaaltermijn van Flinndal Certin Incasso de factuur verdubbeld met ‘buitenrechterlijke kosten’.

De factuur aan Flinndal is betaald en het incassobureau is per brief d.d. 2 december 15 gevraagd hun incasso-activiteiten richting mijn cliënt te beëindigen.

De opdracht voor automatische leveringen en automatische incasso’s voor mijn client is per direct via deze melding en de verzonden brief ingetrokken.

Ik draag u met klem op, om per omgaande uw incasso-activiteiten richting mijn cliënt te beëindigen.

Flinndal.nl
    Geachte mevrouw Heering,

Graag reageer ik hierbij op de klacht die u namens uw cliënt heeft ingediend.

Helaas is er een fout gemaakt bij het verwerken van de gegevens van uw cliënt. Er is inderdaad telefonisch afgesproken dat wij het openstaande bedrag zouden afschrijven, de afschrijving is echter niet uitgevoerd. Mijn welgemeende excuses hiervoor! Dat er al twee dagen na het verstrijken van de betaaltermijn een overdracht naar Certin heeft plaatsgevonden is niet waar. Het pakket waar het bedrag bij hoort, is afgeleverd op 8-9-2015. Daarna hebben wij twee e-mails en twee brieven verstuurd om duidelijk te maken dat er nog een bedrag betaald diende te worden. Omdat betaling uitbleef, is de vordering overgedragen aan Certin. Dit had voorkomen moeten worden naar aanleiding van het telefoongesprek, maar dat is dus ten onrechte niet gedaan. Wij zullen de vordering intrekken bij Certin. Extra kosten hoeven dus niet voldaan te worden.

Inmiddels hebben wij elkaar reeds telefonisch gesproken en is de klacht als het goed is naar uw tevredenheid afgehandeld. Mocht dit niet het geval zijn, neemt u dan gerust contact met ons op, via ons gratis telefoonnummer 0800-7080 (op werkdagen van 9-19 uur) of via klantenservice@flinndal.nl.

U heeft aangegeven dat het openstaande bedrag inmiddels is overgemaakt door uw cliënt. Wij hebben dit nog niet ontvangen, maar gaan ervan uit dat het later deze week zal binnenkomen. Mocht dat niet zo zijn, dan zullen wij uw cliënt daarover informeren.

Hopelijk heb ik u hiermee voldoende geïnformeerd. Mocht u nog vragen hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Een prettige dag toegewenst!

Wouter
    Klantenservice Flinndal
    Beste Wouter,
    Fijn dat deze kwestie snel en adequaat is afgehandeld. Je vertelde mij dat voor de volgende bestelling, deze week, een incasso is ingeboekt. Julie leveringen zijn echter niet meer gewenst.
    Wij hebben afgesproken deze te storneren en dat jij administratief de rest regelt. Met groet, mw. Niek Heering
    Flinndal.nl
    Geachte mevrouw Heering,

Hartelijk dank voor uw reactie! Fijn dat u tevreden bent met de oplossing die we hebben geboden.

We hebben inderdaad afgesproken dat we het nieuwe pakket niet zullen verzenden. Het bedrag dat wordt afgeschreven kan worden gestorneerd door uw cliënt. Ik zal ervoor zorgen dat het bedrag vervolgens wordt gecrediteerd, zodat er geen openstaand bedrag ontstaat in onze administratie.

Een prettig weekend toegewenst!

Wouter
    Klantenservice Flinndal
    Mevr. Niek Heering
    De klacht is heel snel en adequaat afgehandeld. Een voorbeeld voor andere organisaties!

Mevr. Niek Heering

Ook een klacht indienen over Flinndal.nl?