Klacht Flixbus: Flixbus geeft constant verkeerde informatie en laat je daarna in de kou staan.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 339000
Gebruiker
Zoetendaal1
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Bij Flixbus een boeking gemaakt en per mail gevraagd hoe bijzondere bagage aangemeld kon worden. Een standaard antwoord volgde met afmetingen en dat dit pas vanaf 48 uur van te voren telefonisch aangemeld kan worden. Vervolgens, bij het aanmelden, werd er medegedeeld dat er geen bijzondere bagage meegenomen werd omdat het om een dubbeldeksbus zou gaan (en dat we dit zelf maar hadden moeten verzinnen / navragen) Bij het kopje "bagage" en in de mail wordt dit nergens genoemd. Een duurder treinticket moeten boeken om toch op tijd op de plaats van bestemming te kunnen komen. We hebben een voucher ontvangen voor het bedrag minus annuleringskosten i.p.v. het gehele bedrag retour. De reis is al gemaakt dus aan een voucher hebben we niets. Bellen of mailen met Flixbus levert alleen maar standaard maar ook verschillende antwoorden.

De oplossing

Ik wil het gehele bedrag terugkrijgen en geen voucher want de reis is al gemaakt (en ze nemen toch geen bijzondere bagage mee).
Ook moet Flixbus duidelijk op haar website zijn over de bijzondere bagage en aangeven dat dit niet meegenomen wordt als het om een dubbeldeksbus gaat (en dat je hierover zelf moet informeren).

2 reacties

  1. Auteur
    Zoetendaal1
    Datum
    Flixbus heeft gereageerd verschuilt zich achter "regeltjes", dat er niet op de juiste wijze geannuleerd is (terwijl dit door de helpdesk op deze manier geadviseerd was).
    Valt me erg tegen van zo'n groot bedrijf, het lijkt mij dat je dit netjes oplost en je naam hoog wilt houden. Wat heb je nu aan een voucher als de reis al heeft plaats gevonden, en waarom verrekenen ze extra kosten als de fout bij Flixbus ligt?
  2. Auteur
    Zoetendaal1
    Datum
    Flixbus blijft bij haar besluit, bijzondere manier van doen. 1 les geleerd: Ga nooit met Flixbus mee als je een ski- of snowboard uitrusting hebt... dit kunnen ze nl. tot vertrek weigeren en jij bent je geld kwijt

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Zoetendaal1
Datum
Uiteindelijke oplossing
Geen oplossing aangeboden
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Flixbus?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen