Klacht Flixbus: Keer op keer vertraging

# 191676

Beste Flixbus,

Mijn vriend woont in Parijs en daarom hebben wij al verschillende keren gebruik gemaakt van jullie bussen. Helaas is het zo dat elke keer als we in Nijmegen moeten opstappen er vertraging is. De laatste twee keren stonden we minstens een half uur te wachten en vorige week maandag was het zelfs zo erg dat we langer dan een uur stonden te wachten in de kou... Hij zou er om 23.59 zijn en uiteindelijk kwam hij pas tegen 01.10. Dit alle 3 de keren zonder sms. Toen de bus er uiteindelijk aankwam reageerde de buschauffeur heel grof en ging nog rustig een sigaretje roken, zonder enige uitleg of verontschuldiging!! Mijn vriend is door de vertraging (van in totaal anderhalfuur!) te laat op zijn werk gekomen en kwam zo te laat bij een meeting met een klant. Ik stuurde diezelfde dag nog een mailtje en ik krijg alleen een van de standaardmailtjes van jullie terug.

Noah Ramakers en Raphael Khatchadourian

Een compensatie en garantie dat jullie ook echt een sms sturen, zodat mensen niet meer in de kou hoeven te wachten, maar gewoon ergens binnen kunnen zitten.

Flixbus
    Beste Noah,

bedankt voor uw bericht en interesse in FlixBus.

Wij begrijpen dat vertragingen vervelend zijn en daarom hebben wij een operationele afdeling, die probeerd vertragingen voor te zijn door files te ontwijken, etc. Helaas lukt dat niet altijd, namens FlixBus mijn excuses daarvoor.

Wat betreft de sms: wij proberen zo goed mogelijk onze passagiers per sms op de hoogte te houden: als u geen sms ontvangt dan raad ik u aan om onze hotline te bellen. Mijn kollegas informeren u graag over de aktuele locatie van de bus.

Mocht u nog vragen hebben, laat u ons dat dan weten. Wij hopen dat wij u alsnog kunnen overtuigen van onze betrouwbaarheid en kijken er naar uit om u snel weer in een van onze bussen te mogen begroeten.

Marianne van FlixBus
    Noah
    Er hoort een service garantie te zijn dat de passagiers gewoon op de hoogte moeten worden gehouden van vertragingen, in plaats van zelf moeten bellen... Ook had ik wel een gepaste vergoeding verwacht, mijn vriend had misschien wel ontslagen kunnen worden voor het missen van een meeting van zijn klant. En met alle ritten bij elkaar hebben we wel meer dan 2,5 uur voor niks in de kou gestaan wat ook geen pretje is.
    Flixbus
    Beste Noah,

bedankt voor uw bericht.

Dat klopt, zodra de vertraging bij ons bekend is dan sturen wij een sms. Helaas lukt dat niet altijd, namens FlixBus mijn excuses daarvoor.

Ik begrijp dat u voor uw vriend informeerd: mocht uw vriend bij vertrek meer dan 120min vertraging hebben dan heeft hij recht op een vergoeding. Mocht er minder dan 120min vertraging bij vertrek zijn, en de passagier is meegereden, dan kan ik helaas geen vergoeding aanbieden.

Marianne van FlixBus
    Noah
    Afgelopen vrijdag ben ik in goede hoop weer met jullie bus naar Parijs gegaan. Kreeg ik inderdaad een smsje dat de bus ongeveer een uur te laat zou zijn dus ik stond er netjes om 00.45. Komt de bus uiteindelijk rond 02.10, zonder SMS!! Meerdere mensen hebben meer dan 2 uur moeten wachten in de kou. Ik wil mijn geld hiervoor terug.

Noah

Ook een klacht indienen over Flixbus?