Klacht Flixbus: Lage vergoeding bij 9 uur vertraging

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 429218
Gebruiker
Bk123
Datum
1 reactie

Details

De klacht

We hadden op onze terugreis van Parijs 9 uur vertraging. De reden hiervan was volgens de sms die we ontvingen dat het ivm bedrijfseconomische reden was. We moesten tot 00:30 de volgende dag wachten op de volgende bus. Het was koud en regenachtig. Bij terugkomst flixbus benadert voor een vergoeding van het ticket en kosten voor eten en drinken. Flixbus wil alleen €10 vergoeden voor eten en drinken. Dat is voor 9 uur vertraging erg weinig aangezien je dat al kwijt bent voor 2 kopjes koffie. Op mijn vraag of ze dit bedrag kunnen toelichten krijgen ik geen reactie en verwijzen ze naar de voorwaarden. Die schrijven voor dat het naar redelijkheid moet zijn. Ik heb ze gevraagd wat waarom ze €10 voor 9 uur vertraging redelijk vinden en dit toe te lichten. Dat weigeren ze dus. Persoonlijk vind ik een vervoeding van €40 per persoon redelijker naast het vergoeden van de Terug reis. Er ging 2 uur later nog een bus maar daar zijn wij niet naar overgeboekt, anderen reizigers wel. Als je een bus laat uitvallen ivm bedrijfseconomische reden, dan is het op zn minst netjes om dat op gepaste wijze te vergoeden.

De oplossing

Ik wil dat ze de reis en een gepast bedrag voor eten en drinken vergoeden.

1 reactie

  1. Auteur
    Bk123
    Datum
    Jammer dat ze niet de moeite nemen om te reageren.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Bk123
Datum
Uiteindelijke oplossing
Ze hebben niet de moeite genomen om te reageren.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Flixbus?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen