Klacht Flixbus: Tot 3 keer toe last minute annulering door Flixbus

Elise

In maart hebben wij bij u een busreis geboekt van Amsterdam naar Milaan op 7 juli en terug op 4 augustus voor twee personen en twee fietsen. Een paar dagen voor ons vertrek kregen wij een e-mail dat zowel onze heenreis als terugreis geannuleerd waren wegens reparaties aan de bus en dat de bussen vervangen zouden worden door een andere bus zonder fietsrek. Aangezien wij op fietsvakantie gingen waren wij gedwongen om op een andere tijd te vertrekken op 7 juli en onze terugreis om te boeken naar 3 augustus (één dag eerder dan gepland) en alleen maar tot aan Essen (er waren geen opties om tot Amsterdam te reizen met Flixbus rond die datum).
Toen kregen we twee dagen voor onze terugreis een e-mail dat ook déze bus opeens niet meer zou rijden wegens reparatie en vervangen zou worden door een bus zonder fietsrek. Wij waren dus nogmaals gedwongen om onze reis wijzigen. De enige optie om met de fiets rond onze reisdatum te vertrekken was op 2 augustus van Milaan naar Dortmund.

Door de annulering van Flixbus tot 3 keer toe hebben wij onze reis dus drie keer aan moeten passen, de terugreis van Dortmund naar Amsterdam zelf moeten regelen, de laatste twee dagen van onze vakantie moeten missen en 45 euro aan hotelkosten moeten betalen voor de nacht van 2 op 3 augustus die we niet gehad hebben. Ik ga ervan uit dat aangezien u ons verder geen reisalternatief konden aanbieden, wij minimaal onze hotelkosten voor de nacht van 2 op 3 augustus van u vergoed krijgen. Daarnaast zou een financiële tegemoetkoming in verband met de gederfde vakantiedagen niet meer dan redelijk zijn.

Flixbus
    Beste Elise Hiddinga,

Bedankt voor uw bericht.

Het spijt ons te horen dat uw bus is uitgevallen en dat de vervangende bus die wel een fietsendrager heeft., een dag eerder is gereden, waardoor u een dag minder vakantie heeft gehad.

Wij begrijpen dat dit erg vervelend is en namens FlixBus bied ik u mijn excuses aan voor het ongemak.

Uiteraard zullen wij de treinkosten overnemen, stuurt u ons de treinkaartjes en dit formulier:

Omdat FlixBus verplicht is om u van A naar B te vervoeren, kan ik u geen vergoeding aanbieden voor uw hotel kosten. Wat ik u uit coulance wel kan aanbieden is een FlixBus voucher van de gemaakte kosten.

Stuurt u ons een email met de treinkaartjes en het ingevulde formulier, dan sturen wij u een voucher ter waarde van de gemaakte hotel kosten terug.

Marianne van FlixBus
    Elise
    Bedankt voor uw snelle reactie.

We stellen het op prijs dat u de kosten voor vervangend vervoer ter grootte de treinkosten wilt vergoeden. We zullen het formulier invullen. Aangezien we vanuit Dortmund met de auto zijn opgehaald en naar huis zijn gebracht, kunnen we geen facturen voor trein bijvoegen. De treinkosten Dortmund-Amsterdam (inclusief fietsen) bedragen € 117,40.

Jammer dat wij de hotelkosten niet vergoed krijgen, maar wij vinden de voucher een nette oplossing.
    Flixbus
    Beste Elise Hiddinga,

Bedankt voor uw bericht.

Fijn dat u tevreden bent met ons voorstel. Wij wachten op het toesturen van de treinkaartjes en het formulier, dan kunnen wij overgaan tot betaling.

Marianne van FlixBus