Klacht Florius: Achterstand van betaling (volgens Florius)

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 326163
Gebruiker
Gemajola
Datum
2 reacties

Details

Klacht

In 1990 hebben wij een hypotheek afgesloten voor onze premie-A woning. Wij ontvingen hiervoor een jaarlijkse overheidsbijdrage welke door de overheid naar de hypotheek verstrekker werd overgemaakt. Na enige jaren is de overheidsbijdrage vervallen omdat wij teveel gingen verdienen om deze nog langer te ontvangen.
Jaarlijks in oktober ontvangen wij een schrijven van Florius dat wij enkele maanden achterstand hebben in de aflossing. Ook belt Florius ons hierover op. Al meerdere keren hebben wij aangegeven dat dit een 'achterstand' betreft ivm het ontbreken van de overheidsbijdrage. Ook op de specificatie die Florius meestuurt bij de brief staat duidelijk vermeld welke bedragen en er zijn ontvangen en/of ontvangen hadden moeten worden. De overheidsbijdrage die nog steeds zo geregistreerd staat bij Florius is ook het bedrag dat niet is betaald. Wij hebben aangegeven dat een schrijven sturen voldoende is maar dat zij ons niet hoeven te bellen daar wij het openstaande bedrag per omgaande zullen voldoen.
Florius krijgt het niet voor elkaar om hiervan een notitie te maken in ons dossier en bestookt ons met telefoontjes en dwingende mails.
Tijdens het telefoongesprek vragen zij om persoonlijke gegevens om er zeker van te zijn dat zij te maken hebben met de juiste persoon, echter als wij gebeld worden mag je ervan uitgaan dat wij zijn wie wij zijn.

Gewenste oplossing

Dat er nou voor eens en altijd een melding in ons dossier wordt gemaakt dat de 'achterstallige' betaling veroorzaakt wordt door het niet storten door de overheid van de overheidsbijdrage. Een brief sturen is voldoende en hier moet Floris niet ook telefonisch en via de email lastig vallen!
Geboden oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Florius is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

2 reacties

  1. Auteur
    Gemajola
    Datum
    Email ontvangen dat Florius klacht in behandeling heeft genomen. Zijn in afwachting van vervolg reactie.
  2. Auteur
    Gemajola
    Datum
    Telefonisch contact gehad en mooie bos bloemen ontvangen echter ‘probleem’ is door directie beoordeeld en wordt niet naar onze zin opgelost!

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Florius?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen