Klacht Florius: Achterstand van betaling (volgens Florius)

sad Niet opgelost
Gemajola

In 1990 hebben wij een hypotheek afgesloten voor onze premie-A woning. Wij ontvingen hiervoor een jaarlijkse overheidsbijdrage welke door de overheid naar de hypotheek verstrekker werd overgemaakt. Na enige jaren is de overheidsbijdrage vervallen omdat wij teveel gingen verdienen om deze nog langer te ontvangen.
Jaarlijks in oktober ontvangen wij een schrijven van Florius dat wij enkele maanden achterstand hebben in de aflossing. Ook belt Florius ons hierover op. Al meerdere keren hebben wij aangegeven dat dit een 'achterstand' betreft ivm het ontbreken van de overheidsbijdrage. Ook op de specificatie die Florius meestuurt bij de brief staat duidelijk vermeld welke bedragen en er zijn ontvangen en/of ontvangen hadden moeten worden. De overheidsbijdrage die nog steeds zo geregistreerd staat bij Florius is ook het bedrag dat niet is betaald. Wij hebben aangegeven dat een schrijven sturen voldoende is maar dat zij ons niet hoeven te bellen daar wij het openstaande bedrag per omgaande zullen voldoen.
Florius krijgt het niet voor elkaar om hiervan een notitie te maken in ons dossier en bestookt ons met telefoontjes en dwingende mails.
Tijdens het telefoongesprek vragen zij om persoonlijke gegevens om er zeker van te zijn dat zij te maken hebben met de juiste persoon, echter als wij gebeld worden mag je ervan uitgaan dat wij zijn wie wij zijn.

Dat er nou voor eens en altijd een melding in ons dossier wordt gemaakt dat de 'achterstallige' betaling veroorzaakt wordt door het niet storten door de overheid van de overheidsbijdrage. Een brief sturen is voldoende en hier moet Floris niet ook telefonisch en via de email lastig vallen!

Florius is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

Gemajola
    Email ontvangen dat Florius klacht in behandeling heeft genomen. Zijn in afwachting van vervolg reactie.
    Gemajola
    Telefonisch contact gehad en mooie bos bloemen ontvangen echter ‘probleem’ is door directie beoordeeld en wordt niet naar onze zin opgelost!

Ook een klacht indienen over Florius?