Klacht Florius: Eenzijdige aanpassing systeem die leidt tot nadeel voor ons

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 300628
Gebruiker
emilesmit
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Na de afbraak van Fortis en de kredietcrisis, is betrokkenheid ver te zoeken. Pijn uit het verleden is nog steeds niet verwerkt. Fortis-AMEV-ASR-Kredietbank-Florius. Niet direct een primaire keuze dus. Dan alle hypotheekjaren 12 X hypotheek afgedragen, behalve in 2017 toen 13 X door een systeemwijziging, in 2018 weer over naar 12 X . Dan zijn we dus 1 maand voor gaan lopen.
Ik word gebeld door relatiebeheer omdat mijn woekerpolis niet de volledige opbouw realiseert, is het niet verstandig om mijn huis nu te verkopen bij de huidige hoge marktprijzen? Op mijn vraag of mijn dossier is gelezen wordt negatief geantwoord. Maar op de opmerking dat ik 1 maand voor loop en dit graag zie gewijzigd, door in 2018 11X te betalen, wordt geantwoord dat dit zal worden bekeken. Nu is maart niet geïncasseerd, dus ik denk mooi dat is snel gereageerd. Echter foutje. U moet direct betalen anders strafboete zie onze voorwaarden etc. Ik word gebeld doe alles weer uit de doeken en verwonder er mij over de hoogte van de strafboete, moet de rente niet worden herzien naar betalen achteraf naar vooraf? resultaat 2017 moet dus wel goed zijn ruim 8% meer inkomsten door extra rente inkomst door 13 X incasseren i.p.v. 12 X. Voordeel 1 x rentemaand X resterende looptijd. Hier kon niet over worden gesproken, geef ik door, maar wel in april 2 x betalen anders kan het systeem het niet aan. Dit heb ik beloofd, kijken hoe we nu omgaan met 13 x betalen vorig jaar.

De oplossing

Ofwel, in 2018 1 x minder incasseren, ofwel rente aanpassing ivm betaling vooraf ipv achteraf.

3 reacties

  1. Auteur
    emilesmit
    Datum
    Brief van Florius ontvangen. Ze komen 3 mei met een oplossing
  2. Auteur
    emilesmit
    Datum
    Klacht is afgewezen. Zij stellen dat het incasseren van 13 x in 2017 past binnen de regels. Dat zij van achteraf incasseren naar vooraf incasseren mogen overgaan zonder de rente aan te passen. Dus goed resultaat in 2017 ! Zij hebben dat ook afgestemd met de belastingdienst en opgave verstrekt voor de IB.
    Dus legaal eenzijdige aanpassing in het nadeel van de consument. AFM waar sta je in deze?
    Ik mag een kifitklacht indienen of naar de burgerrechter als ik het met de afwijzing niet eens ben. Radar. Hoeveel klanten zullen nog meer benadeeld zijn? Ik geeft toestemming mijn casus op tv toe te lichten. Hoeveel duizenden hypotheek klanten zijn nog meer benadeeld??
  3. Auteur
    Florius
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Vervelend dat u niet teverden bent met onze reactie op uw klacht. In onze brief staat aangegeven welke vervolgstappen u kunt nemen .

Uiteindelijke oplossing

Auteur
emilesmit
Datum
Uiteindelijke oplossing
Accepteren of naar de rechter. Ben in gesprek met Radar, hoe verder.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Florius?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen