Opgelost door Florius: Het onjuist verwerken o.a. met een onjuiste valutadatum van de opbrengst van mijn beleggingshypothee

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 260175
Gebruiker
J. van Alphen
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Het onjuist
verwerken van de opbrengst van door mijn opgeheven beleggingshypotheek ad €
13.117,57 en wel in twee delen waarvan één met een onjuiste valuta datum
namelijk 1 maart 2017 i.p.v de datum van binnenkomst van de opbrengst namelijk
7 februari 2017. Tevens zijn er op 1 maart 2017 en

1 april 2017
twee bedragen wegens een stornering automatische incasso achtergehouden waar ik
volgens mij gewoon recht op heb het gaat hier om resp. € 49,99 en 30,86 Verder
heb ik meer dan 10 weken moeten wachten op een overzicht welke is vandaag
pas heb mogen ontvangen ( 7 februari het bedrag van € 13.117,57 reeds bij U
ontvangen)

De oplossing

Alsnog een
vergoeding van de rente welke teveel in rekening is gebracht omdat met de
onjuiste valuta datum is gerekend, namelijk 1 maart 2017 i.p.v de datum van
binnenkomst van de opbrenst € 13.117,57 namelijk op 7 februari 2017.

Het gaat
hier om een bedrag van ± € 36,37 (€ 13.117.57 à 4,6% over 22 dagen)

Tevens wil
ik alsnog de bedragen ontvangen wel Florius op 1 maart 2017

(€ 49.99) en
1 april 2017 (€ 30,86) achter heeft gehouden wegen een "stornering van een
automatische incasso volgens het overzicht wat ik van uw collega vandaag
eindelijk heb mogen ontvangen.

Ook zou ik
nog een compensatie van u willen ontvangen wegens de grote hoeveelheid en tijd
en moeite die ik hierin heb moeten steken voor iets wat zo eenvoudig zou
moeten zijn.

Uiteraard
zouden deze bedragen ook in mindering gebracht worden op mijn hypotheekschuld. ( op mijn leningsdeel welke eindigt op: 121)

3 reacties

  1. Auteur
    J. van Alphen
    Datum
    gaarne een reactie van Florius
  2. Auteur
    Florius
    Datum
    Bedankt voor uw reactie. Wij komen uiterlijk 23 mei 2017 met een inhoudelijke reactie. Met vriendelijke groet, Hilde Kok
  3. Auteur
    J. van Alphen
    Datum
    Inmiddels een voorstel gehad waarin ik mij goed in kan vinden, compensatie gehad voor de geleden schade en € 78,- extra. wel een melding dat ik bij een vergelijkbaar klacht niet meer schade mag claimen. Ik zag het liever andersom dat men lering trekt uit de fout en deze niet meer laat voorkomen. Al met al is de klacht naar tevredenheid behandeld en kan het dossier gesloten worden.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
J. van Alphen
Datum
Uiteindelijke oplossing
Een onkostenvergoeding van € 200,- meer dan dat ik gevraagd had echter wel een mededeling dat, als er in de toekomst een vergelijkbare klacht zou zijn, ik dit niet meer zo mogen claimen. Dit is wel vreemd natuurlijk, men zou er juist voor moeten zorgen dat deze fout in de toekomst niet meer voor zou moeten komen.
Status
opgelost
Beoordeling
content

Ook een klacht indienen over Florius?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen