Klacht FNL.nl: In een abonnement gerommeld.

sad Niet opgelost
# 302056
H.A.M. Stuut

Een bestelling in april 2017 van een actie-aanbieding van 10 nummers van het tijdschrift “Gardeners’ World”, waarbij noch in de aanbieding, noch in de bevestiging van de bestelling, gemeld wordt dat het om een abonnement zou gaan, blijkt door F&L Media B.V. tot mijn verrassing als een afgesloten abonnement te worden beschouwd.
F&L Media B.V. eist nu betaling voor de “automatische verlenging”. Terwijl ik niet geïnteresseerd ben in meer nummers van dat tijdschrift.
Bij telefonisch reclameren wordt zonder meer gesteld dat een bestelling van meer dan één nummer bij hen per definitie betekent dat er een abonnement is afgesloten. Vervolgcommunicatie per e-mail heeft hetzelfde resultaat.

Vervallen verklaren van de verlenging en de daarbij behorende nota.

FNL.nl
    Geachte heer Stuut,

Er is vorig jaar een abonnement tot wederopzegging afgesloten.
    U heeft hier diverse bewijzen van onze klantenservice ontvangen.
    U abonnement is opgezegd en er dient nog een bedrag betaalt te worden voor twee edities plus administratiekosten. Het bedrag dat hiervoor openstaat is €19.60.

Wij vragen u vriendelijk het openstaande bedrag spoedig te voldoen voordat de betaling uit handen gegeven wordt aan een incassobureau.

Abonnementenland.

H.A.M. Stuut
Geachte medewerker van Abonnementenland, Het enig bewijs dat ik ontvangen heb is de bevestiging van een bestelling voor 10 nummers. Niets in de tekst van die bevestiging wijst erop dat het om een abonnement zou gaan. Indien dat wel het geval was geweest, was ik wel op het idee gekomen om bijtijds op te zeggen. De 10 bestelde nummer zijn betaald en wat mij betreft is de zaak daarmee afgedaan. Met vriendelijke groet, Herman Stuut

Ook een klacht indienen over FNL.nl?