Klacht FNV: Aanmaning voor 1 maand contributie, terwijl ik geld terug moet krijgen

J.C. Steenwinkel

Ik ging met pensioen en heb, na 40 jaar, in januari 2018 opgezegd. Waar alle organisaties nu maandelijkse opzegging na het eerste jaar hanteren is FNV in de tijd blijven stilstaan. Zij vragen 4 maanden contributie en vertellen dan niet dat je als gepensioneerde 50% korting krijgt. Daar kwam ik achter en heb in april mijn pensioenoverzicht gestuurd en dat was volgens hun regels op tijd. Dan hoor je niets meer. Ik heb dus de automatische incasso stop gezet. Komt er toch nog een aanmaning voor een 100% contributie negen maanden later, terwijl ik nog een maand terug zou krijgen. Dan dreigt de maning om het na 3 weken naar een incassoburo te sturen als je niet betaald. En natuurlijk krijg je geen antwoord op je emails aan info.contrbutie@fnv.nl binnen 3 weken. Ik denk dat ik het daar maar eens op aan laat komen. Kan ik de kantoonrechter straks vertellen wat een chaos deze administratie ervan maakt. Ik heb een in gebrekestelling gestuurd voor één maand contributie en het niet tijdig beantwoorden.

Allereerst wil ik excuses voor het uitblijven aan tijdige en correcte antwoorden. Ik wil dat FNV haar leden voorlicht over contributies in de nieuwsbrief en er geen zoekplaatje van maakt op de website. Ik wil mijn geld van één maand contributie terug.

Wij vinden dat FNV hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

J.C. Steenwinkel
Uiteindelijke oplossing Elk antwoord dat ik krijg, weigert FNV in te gaan op mijn argumenten dat ik als gepensioneerde recht heb op 50% korting en dat ik het correcte bewijs daarvoor op tijd heb ingestuurd. Alles volgens de regels. Het enige dat FNV volhoudt is dat ik vier maanden opzegtermijn heb en dan gaan ze niet in op mijn tegenwerping. Zo zijn we nu 10 maanden bezig! Het duurt elke keer 4 weken voor er (g)een antwoord komt. Om helemaal gek van te worden. En wel met een incassobureau dreigen. Ik voel me daar na 40 jaar braaf contributie te hebben betaald echt slecht behandeld.