Opgelost door FNV: afronden van verrekening contributie

content Opgelost
MarinaIJ

Eerst wilde ze de bewijsstukken voor contributie korting niet accepteren. Na veel contact gingen ze eindelijk akkoord. Waarop ik onderstaande brief kreeg gedateerd 29 december 2018. Zoals er gelezen kan worden zou eind januari alles afgerond zijn. Vandaag ze nog eens telefonisch benaderd (wachttijd ruim 15 min), ze hebben dus nog helemaal niets opgepakt on het af te ronden. Via Mijn FNV 3 berichten gestuurd waar ik tot op heden nog geen antwoord op heb. Hier door kan ik niet overstappen op CNV wat ik dus wil. Ook beweren ze dat CNV geen contact met ze hebben gehad, wat dus wel het geval is. Ik voel me aardig besodemieterd. In het verleden hebben ze ook al 3 individuele zaken niet opgenomen, waarvan 1 achterstallig salaris was. De boel plat gooien kunnen ze perfect, individuele zaken willen ze niet oplossen.

Geachte mevrouw IJxxxxxx,
Hartelijk dank voor het sturen van het bewijs waaruit blijkt dat u in aanmerking komt voor een tariefswijziging. De contributie wordt met ingang van de volgende maand verlaagd naar € 8,47 per maand bij automatische incasso of € 9,47 wanneer u via acceptgiro betaalt. De correctie met terugwerkende kracht gaat in met een maximum van 6 maanden. Deze contributietarieven zijn van toepassing in 2019.
Het tegoed dat is ontstaan door het verlagen van uw contributie zal als volgt verwerkt worden. 1) Het tegoed wordt verrekend met eventuele openstaande contributiebetalingen. 2) Nadien – of indien er geen openstaande contributiebetalingen zijn – zal het tegoed verrekend worden met de eerst volgende betaling van de contributie voor de maand januari. 3) Het resterende tegoed zal later in de maand januari aan u worden uitbetaald.
Voor het inzien van uw financiële overzicht ga naar www.mijnfnv.nl. U gaat naar Mijn contributie beheren en onder Betaaloverzicht kunt u onder Details uw specificaties inzien. De verwerking van het tegoed wordt in het betaaloverzicht pas zichtbaar op de 1e van de volgende maand.

Zo snel mogelijk afronden van verrekening contributie, zodat ik kan overstappen naar CNV!

Wij vinden dat FNV hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

MarinaIJ
Uiteindelijke oplossing Uiteindelijk na vele telefoontjes later, is het uiteindelijk goed gekomen. Alles is verrekend. Ze hebben zelfs dit laten weten bij vakbond CNV waar ik naar ben over gestapt.