Klacht FNV: Louche praktijken m.b.t. opzeggen lidmaatschap

SAams

Opzegbrief verstuurd in augustus 2018 om FNV lidmaatschap op te zeggen. Destijds lid geworden via een 3-maanden proef, waarbij ik in de veronderstelling verkeerde dat het lidmaatschap na 3 maanden stop gezet zou worden tenzij actief aangegeven lid te blijven. Dit bleek niet zo te zijn, dus dit was mijn eigen domme fout.

Vervolgens niets gehoord van de FNV tot maart 2019, toen ik ineens een aanmaning ontving voor niet betaalde contributie. Ik heb meteen een mailtje verstuurd, waarop een niet al te professioneel antwoord kwam. Ik had de opzegbrief niet aangetekend verstuurd en ik heb geen ander bewijsmateriaal. De 'service' medewerker gaf aan dat ik maar had moeten mailen, maar toen ik ten tijde van de opzegging had gebeld is dit niet genoemd als optie. Ook op de site over opzeggen staat niets over een mailtje sturen.

Met andere woorden: zorg ervoor dat je alles vastlegt wanneer je met de FNV te maken hebt (niet dat dat genoeg is getuige de andere klachten die hier staan over de FNV). Lekker dan als dit soort mensen jou als werknemer moeten vertegenwoordigen

Opheffen lidmaatschap met ingang van november 2018

Wij vinden dat FNV hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!