Klacht Focum: Met 2 maten meten

Sandradz

In opdracht van Oxxio voert Focum onderzoek uit naar kredietwaardigheid. In dit kader werd zoon's kredietwaardigheid onderzocht omdat hij de pech heeft te gaan wonen op locatie waar iemand blijkbaar problemen met betalen had. Focum adviseert Oxxio borg te vragen omdat zoon niet kredietwaardig zou zijn. Let wel: nooit betalingsachterstanden gehad. Aanvraag herwaardering kan via e-mail. Vervolgens ontvang je een mail waarin staat dat ook een kopie id- bewijs nodig is en dit per post of per e-mail toegestuurd kan worden en doet verzoek in behandeling wordt genomen. Vanwege de haast die er is omdat Oxxio richting Stedin moet bevestigen dat er een leveringsovereenkomst is omdat afsluiting anders dreigt, vragen we Focum ons per e-mail te laten weten wat het resultaat is van de herwaardering. Dit is vanwege de privacy (id per e-mail!) niet mogelijk! We verliezen hiermee kostbare tijd met wellicht afsluiting én onnodige kosten tot gevolg!

Aanpassing werkwijze Focum: een brief kan ook via e-mail verstuurd worden, zelf verwachten ze id-bewijzen per e-mail..

Wij vinden dat Focum hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Focum?