Klacht Focuscura: Onduidelijke dienstverlening bij beëindiging contract vanwege overlijden

Klachtnummer
# 647896
Gebruiker
R.J.H. Geraedts
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Ook 20 december 2022 is mijn vader overleden. Een week of wat later heb ik via Closure aangegeven het contract met FocusCura te willen beëindigen. Omdat daar m.i. niet snel genoeg op werd doorgepakt, heb ik op 4 januari 2023 ook online het abonnement van mijn vader opgezegd (en daarvan een ontvangstbevestiging ontvangen).

Op 5 januari 2023 voor de zekerheid ook nog even gebeld en toen werd me verteld door de klantenservice dat er een doos zou worden opgestuurd waarin alarmtoestel + adapter + nekkoord moest worden teruggestuurd.

Op 10 januari nog niets ontvangen en nog maar weer teruggebeld. Een andere medewerkster bij de klantenservice gaf vervolgens aan dat de retourdozen er eenmaal per week via een robot worden uitgegooid en dat het dus nog even wachten was tot ie zou komen.

Gelukkig ontvingen we de doos nog net vóór einde week, nl. op 13 januari 2023 en hebben per direct de gevraagde spullen geretourneerd.

Inmiddels zijn we een week of 5 verder en hebben we zojuist een factuur ontvangen voor gebruik van de alarmspullen in de maand januari. Daarnaast is er nog geen enkele bevestiging binnengekomen van beëindiging van het contract, terwijl de spullen al zeker een maand in bezit zouden moeten zijn bij Focuscura.

U kunt zich voorstellen dat wij een beetje het spoor bijster zijn t.a.v. wat ons verder nog te wachten staat.

Gewenste oplossing

- Graag duidelijkheid omtrent wat ons te wachten staat (is het contract inmiddels beëindigd bijvoorbeeld en wat wordt ons nog in rekening gebracht? Wanneer volgt de eindafrekening?)
- Facturering op basis van gebruik (waarom moet er bijv. nog voor de gehele maand januari betaald worden, terwijl uit bovenstaande blijkt dat de dienstverlening in deze duidelijk in gebreke is gebleven?)

1 reactie

  1. Auteur
    Focuscura
    Datum
    Beste meneer/mevrouw Geraerdts,

    Allereerst gecondoleerd met het verlies van uw vader.
    Vervelend te horen dat er verwarring is ontstaan tijdens het opzeggen van het abonnement.

    Als ik nu in ons systeem kijk, zie ik inderdaad dat op 4 januari het abonnement door u is stopgezet. Op 5 januari hebben wij de retourdoos verstuurd. Wij zijn in deze afhankelijk van PostNL. Door drukte is de doos waarschijnlijk een week later bij u geleverd.

    Het is zo dat het abonnement pas wordt stopgezet als alle spullen bij ons binnen zijn. Op 17 januari is alles binnengekomen en hebben wij het abonnement direct stopgezet.

    In januari heeft u twee facturen ontvangen. Een factuur voor de maand december en op 31 januari heeft u de eindfactuur/eindafrekening gekregen voor de periode van 1 januari tot en met 17 januari (tot alles is bij ons is binnengekomen). Beide facturen zijn tot op heden nog niet voldaan.

    Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd.
    Mocht u vragen hebben, neem dan gerust contact op. U kunt een mail sturen naar marcom@focuscura.nl

    Met vriendelijke groet,
    FocusCura

Ook een klacht indienen over Focuscura?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen