Klacht Focuscura: Onduidelijke dienstverlening bij beëindiging contract vanwege overlijden
Details
Klacht
Ook 20 december 2022 is mijn vader overleden. Een week of wat later heb ik via Closure aangegeven het contract met FocusCura te willen beëindigen. Omdat daar m.i. niet snel genoeg op werd doorgepakt, heb ik op 4 januari 2023 ook online het abonnement van mijn vader opgezegd (en daarvan een ontvangstbevestiging ontvangen).Op 5 januari 2023 voor de zekerheid ook nog even gebeld en toen werd me verteld door de klantenservice dat er een doos zou worden opgestuurd waarin alarmtoestel + adapter + nekkoord moest worden teruggestuurd.
Op 10 januari nog niets ontvangen en nog maar weer teruggebeld. Een andere medewerkster bij de klantenservice gaf vervolgens aan dat de retourdozen er eenmaal per week via een robot worden uitgegooid en dat het dus nog even wachten was tot ie zou komen.
Gelukkig ontvingen we de doos nog net vóór einde week, nl. op 13 januari 2023 en hebben per direct de gevraagde spullen geretourneerd.
Inmiddels zijn we een week of 5 verder en hebben we zojuist een factuur ontvangen voor gebruik van de alarmspullen in de maand januari. Daarnaast is er nog geen enkele bevestiging binnengekomen van beëindiging van het contract, terwijl de spullen al zeker een maand in bezit zouden moeten zijn bij Focuscura.
U kunt zich voorstellen dat wij een beetje het spoor bijster zijn t.a.v. wat ons verder nog te wachten staat.
Gewenste oplossing
- Graag duidelijkheid omtrent wat ons te wachten staat (is het contract inmiddels beëindigd bijvoorbeeld en wat wordt ons nog in rekening gebracht? Wanneer volgt de eindafrekening?)- Facturering op basis van gebruik (waarom moet er bijv. nog voor de gehele maand januari betaald worden, terwijl uit bovenstaande blijkt dat de dienstverlening in deze duidelijk in gebreke is gebleven?)
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.