Klacht Foka: FOKA is niet op de hoogte van wettelijke bepalingen omtrent koop op afstand, of wilt deze niet naleven.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 120997
Gebruiker
0kk0
Datum
6 reacties

Details

De klacht

Wilde receiver kopen bij FOKA te Rotterdam. Had graag de aankoop via de website gedaan en daarna afhalen in de winkel. Omdat ik op die manier het product, wettelijk gezien, op een rustige manier kan en mag testen thuis. En slechte ervaringen heb met grote dure pakketten en postnl.
Hiervoor nog even telefonisch contact opgenomen. De medewerker vertelde mij een aantal verontrustende dingen en was daarnaast ook niet al te vriendelijk, maar dat terzijde.

1) Als ik via website betaal en afhaal in de winkel is het geen koop op afstand.
Dit is onjuist.

2) Ik vertelde dat ik dat graag wilde omdat ik dan 14 dagen bedenktijd heb en een product mag uitpakken en bekijken / testen zoals ik in de winkel zou doen.
Ter verduidelijking; Ik zei testen en niet gebruiken... hierin zat geen verschil en dit mocht ook niet volgens de medewerker.

Erg vreemd... M.a.w. ik kon de doos bekijken, als dat beviel en ik het product uit zou pakken zou ik geen recht hebben om te retourneren.

De oplossing

Dat FOKA zich aan de wet houdt. Zie hiervoor: http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7.html en https://www.consuwijzer.nl/elektronica/kopen-op-afstand/regels-kopen-op-afstand-ophalen-afhaalpunt

6 reacties

  1. Auteur
    Foka
    Datum
    Geachte heer Otter,

    We hebben een fysieke winkel, waar u producten kunt bekijken, testen en laten adviseren door onze verkopers. Daardoor hebben we geen afhaalpunt.

    U bent van harte welkom in onze Superstore om het product voor aankoop te testen, hiervoor hebben we het grootste gedeelte van ons assortiment test klaar in de winkel staan. Zoals aangegeven in onze algemene voorwaarden, nemen we geen gebruikte producten retour.

    Met vriendelijke groet,

    Tim Mos
    FOKA BV
  2. Auteur
    0kk0
    Datum
    een via webshop besteld product wat je thuis wilt testen zijn jullie verplicht retour te nemen als de klant gebruik wilt maken van recht van retour. nogmaals... er zit verschil in testen en gebruiken.

    Erg teleurgesteld in FOKA!
  3. Auteur
    0kk0
    Datum
    een via webshop besteld product wat je thuis wilt testen zijn jullie verplicht retour te nemen als de klant gebruik wilt maken van recht van retour. nogmaals... er zit verschil in testen en gebruiken.

    Erg teleurgesteld in FOKA!
  4. Auteur
    0kk0
    Datum
    daarnaast had ik het willen testen in mijn eigen woonruimte met mijn eigen speakers...
  5. Auteur
    0kk0
    Datum
    Maar waar het eigenlijk om ging was dat voordat ik via internet wilde betalen, heb ik eerst even gebeld met jullie met de vraag of ik het na betalen via de website kon ophalen in de winkel. Dit was gewoon mogelijk echter begon de meneer die ik toen sprak dat ik dan geen recht heb om te retourneren.
  6. Auteur
    0kk0
    Datum
    en zeker niet wanneer ik het product heb uitgepakt en getest....want wat meneer toen zij was dat jullie niet kunnen zien wanneer iets gebruikt is of alleen getest.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
0kk0
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Foka?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen