Klacht Fokko Juweliers: Louche praktijken hier!

sad Niet opgelost
Dani

Ik heb begin september een ring besteld als cadeau. Even later begrepen dat deze specifieke ring niet in de smaak zou vallen. Ik heb gelijk geprobeerd de bestelling te cancelen. Dat kon helaas niet. Vervolgens heb ik het direct retour gestuurd. Ik heb een maand lang lopen mailen met een persoon over het retour sturen en bevestigen dat het retour ontvangen is. Schijnt dat er sprake was van een vakantie waarbij er na 6 oktober pas gereageerd kon worden. Ik heb afgelopen maandag eindelijk bericht gehad dat het product retour was ontvangen. Godzijdank.

Vervolgens kwamen ze met de ellende dat ik 10eu kosten moet betalen voor het retour sturen. Door dat antwoordformulier hoefde ik geen kosten te betalen, dat gaat over het algemeen zo als je wat besteld. MAAR deze mensen geven aan dat je 10euro verzendkosten moet betalen. Dat is mij in die maand tijd mailen niet verteld. ONGELOFELIJK! Het is gewoon dwaling, je stuurt iets naar een antwoordnummer en krijgt een nota van 10eu daarvoor. Alsof iemand je zegt goh neem dit gratis mee en vervolgens automatisch 10eu van je rekening afschrijven zonder dat je het door hebt.

Crediteer mijn volledige nota zodat ik niks betaal en van jullie eindelijk af ben. Er is geen bedrijf in Nederland waar je 10eu aan verzendkosten moet betalen. Zou die bedrijf bestaan dan zou een medewerker waar je een maand mee mailt wel hebben aangeven!!! Leuk dat het op de site staat, daar kijk ik niet naar als ik aan het mailen ben met jullie. Volgens mij had ik het via bol.com besteld. Dit duurt al zolang dat ik dat zelfs vergeten ben moet je nagaan.

Fokko Juweliers
    Beste,

Wij zouden graag willen reageren op de klacht, omdat de situatie hoe de klant dit schets niet volledig en deels onjuist is.

De klant had inderdaad gemaild dat de bestelling geannuleerd diende te worden. De klant heeft op zaterdag 14 september besteld. Op maandag 16 oktober om 20.00 uur mailde hij dat de bestelling geannuleerd kon worden. Bij ons geldt voor 23.59 uur besteld is morgen in huis. De bestelling zou ieder moment geleverd kunnen worden en daardoor kon het niet geannuleerd worden. Wel kon hij de bestelling weigeren of retourneren. De klant heeft binnen 1 minuut een reactie van ons gekregen.

Op 17 september kregen wij een mail met het verzoek om een retournummer. Hierop is binnen 1 uur een retournummer toegestuurd met de mededeling dat wij de retour pas weer verwerken vanaf 6 oktober vanwege vakantie. De klant heeft bij de bestelling al een retourformulier en de retourprocedure per email ontvangen. Ook staat dit op de website nogmaals aangegeven.

Op 14 oktober is de retour verwerkt en heeft de klant een bedrag minus €10 teruggestort gekregen. De klant heeft namelijk het pakketje aangetekend geretourneerd naar ons antwoordnummer, terwijl dit antwoordnummer alleen voor (gratis) brievenbuspost is. Dit staat meerdere malen aangegeven op de website, retourformulier en in de mail. Klanten kunnen bij ons gratis retourneren. Willen ze dit aangetekend/verzekerd doen, dan dienen zij zelf voor deze kosten zorg te dragen. Wij willen namelijk de laagste prijs bieden en moeten anders deze hoge retourkosten verwerken in de prijzen van onze sieraden terwijl wij een retourpercentage hebben van nog geen 5%. PostNL brengt namelijk bijna €10 inclusief BTW in rekening voor aangetekend retourneren via het antwoordnummer. Dit berekenen wij dan door.

De klant was het hier niet mee eens en gaf wel aan het nu pas gelezen te hebben. Hij had gewild dat wij tijdens alle mailcontact hem hierop attendeerde waarom wij hebben aangegeven dat het meerdere malen staat aangegeven in o.a. mail en de website. De klant haalt hierna een voorbeeld aan van het geloof van de Spaghettimonster etc en gaf aan klachtenprocedures en slechte reviews te plaatsen om ons onder druk te zetten. Hierop hebben wij gevraagd om zijn telefoonnummer om telefonisch contact te hebben. Hij gaf geen tijd te hebben om te bellen, want hij was aan het werk. Uiteindelijk is er contact geweest en de situatie uitgelegd. Hij had aangegeven er geen tijd meer voor te hebben, want hij heeft het druk. Wij hebben aangegeven geen geld terug te kunnen storten, maar die €10 als tegoed in zijn account te plaatsen. Dit wou hij beslist niet en werd onbeschoft. Daaropvolgend hebben wij gezegd dat hij dan een klacht kon indienen en wij ons aan de uitspraak zouden houden.

Klant heeft het trouwens niet via Bol.com besteld.
    Fokko Juweliers
    Beste Daniel,

Zoals ook al telefonisch en via de mail aangegeven willen wij de kosten van een geschil en de kosten van de retour betalen als u in uw gelijk wordt gesteld. U heeft echter aangegeven geen kans te maken op uw gelijk bij een onafhankelijke geschillencommissie. Dan houdt het voor ons op. Als er een geschil is dan moet dat door een onafhankelijke derde worden bekeken. Wij houden ons daaraan.

Daarnaast hebben wij al eerder aangegeven niet te zwichten onder de druk van u door het plaatsen van negatieve recensies op diverse plekken. Wij gaan hier niet in mee.

Dani
Jammer dat ik hier wordt neer gezet als een persoon die misleid en onwaarheden verkondig. Er was afgesproken om mij in de avond uren te bellen daar ik net als elk gemiddelde Nederlander door de middag aan het werk ben. Er is mij een tegoed van 10 euro aangeboden voor een bestelling op de site. Al had ik een miljoen krediet zou ik nog niet bestellen. Het betreurt mij dat u dit als onbeschoft heeft ervaren. Ik ging er van uit dat u mijn standpunt wel begreep na het eindeloze e-mailen. Uw geboden oplossing bind mij aan uw bedrijf terwijl ik juist niks met u te maken wil hebben. Het betreurt mij nog meer dat u binnen een minuut kunt reageren op mijn e-mail maar niet binnen een maand mij er op kan attenderen/informeren op de hoge verzendkosten. Ik heb u daar ten slotte gevraagd om meer informatie hierover. Ik ben van mening dat u zich verzuimd in uw informatieplicht, in uw e-mails bent u niet transparant. Verder ga ik niet in op uw beschuldigingen. Wel zal ik mij wenden tot de ACM.

Ook een klacht indienen over Fokko Juweliers?