Klacht Fonq.nl: Defecte rotan krukken die niet onder garantie vervangen worden

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 440045
Gebruiker
Saskia
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Begin dit jaar (1,5 jr na aankoop) heb ik contact opgenomen met Fonq omdat 3 (van de 4) Rotan barkrukken van HK Living enorme gebreken vertonen. Na een tijdje gebruiken raakte steeds meer rotan los(ser) en braken stukje af. De zitting is van rotan dus er ontstaan dus gewoon gaten in de zitting.
Overigens een bekend probleem want 1 kruk is al omgeruild; kort na de aankoop.
De krukken worden allesbehalve intensief gebruikt want door kleine kinderen zitten we meestal aan de ‘normale’ tafel.
Kortom dit is niet de kwaliteit en levensduur die je mag verwachten. Ik koop niet voor 800 euro krukken om binnen 2 jaar weer nieuwe te moeten kopen.
Na meerdere aanvullende vragen vanuit Fonq zijn we inmiddels 2 maanden verder. Ze geven in overleg met de leverancier niet thuis; mijn klacht valt niet onder de garantie. Navraag levert op dat dit komt omdat ‘de klant geen kussens gebruikt’.
Apart...want een van die aanvullende vragen ging over kussengebruik waarop ik aangaf dat deze er standaard niet op liggen maar in praktijk gebruikt worden vanwege het matige zitcomfort.
Daarnaast worden deze krukken zonder kussens geleverd en nergens staat dat er verplicht kussens gebruikt moeten worden (omdat de kruk anders uit elkaar valt...)

Helaas is Fonq telefonisch niet te pakken te krijgen en weigeren ze op mijn verzoek in te gaan dit persoonlijk te bespreken.

Ik voel mij totaal niet serieus genomen en vind dat Fonq zich niet aan hun service verplichting houdt.
Ik wil de defecte krukken omruilen of de (4) krukken retour sturen en mijn aankoopbedrag terug krijgen.

Overigens heb ik een hele eerlijke en nette review over de krukken geschreven die nooit geplaatst is.
Fonq komt daardoor bij mij enorm onbetrouwbaar over.

Ik zie mijn klacht graag op korte termijn opgelost.

Groet, Saskia

De oplossing

Nieuwe krukken of alles retour sturen met aankoopbedrag terug

3 reacties

  1. Auteur
    Saskia
    Datum
    Graag ontvang ik reactie! Dank alvast
  2. Auteur
    Saskia
    Datum
    Dag mensen van Fonq, ik zou het enorm
    Waarderen als jullie snel reageren op mijn klacht!
  3. Auteur
    Fonq.nl
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste Mevrouw Kemme,

    Wat vervelend dat dit al enige tijd speelt. Wij zien dat er al meerdere keren contact is opgenomen, maar helaas kunnen wij u geen oplossing kiezen. Dit komt doordat uw defect niet onder de garantie. Uiteraard onze excuses dat wij in deze situatie niets voor u kunnen betekenen.

    Wij wensen u nog een prettige dag toe.

    Met vriendelijke groet,

    fonQ.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Saskia
Datum
Uiteindelijke oplossing
Er is geen geboden oplossing en Fonq maakt zich er makkelijk vanaf. Ik krijg alleen als reactie, zonder verdere toelichting, dat ‘het niet onder de garantie valt’. Waarom is dus niet helder; de klacht is naar mijn mening verre van opgelost
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Fonq.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen