Klacht Fonq.nl: Fonq houdt zich niet aan de gemaakte afspraak van 269 voor een set nachtkastjes

E. van Veen

Op 16/11/19 heb ik op de site van Fonq een set van 2 nachtkastjes van Kare Design type Rodeo besteld voor de prijs van 269 euro. Ordernr 43246232. Helaas werd er door verkooppartner HomeisHome maar 1 nachtkastje geleverd op 28/11/19. Dit heb ik direct gemeld bij zowel Fonq als HomeisHome. Nu zegt Fonq dat het foutief als set stond vermeld op de site van Fonq en dat ik 269 zou moeten bijbetalen voor het 2e nachtkastje of dat ik het geleverde kastje retour moet sturen. Ik kon niet weten dat het foutief op de site stond en Fonq heeft mij ook een orderbevestiging verstuurd van een set van 2 nachtkastjes voor 269euro. De koop is dus rechtsgeldig en Fonq moet mij de set leveren voor 269euro.

Ik kon niet weten dat de nachtkastjes foutief op de site stonden weergegeven als 269,- voor een set van 2 i.p.v. voor 1 nachtkastje. Fonq heeft mij ook een orderbevestiging verstuurd van een set van 2 nachtkastjes voor 269euro. De koop is dus rechtsgeldig en Fonq moet mij de set leveren voor 269euro.

Fonq.nl
    Beste heer/mevrouw van Veen,

Wij hebben begrepen dat onze collega met u contact heeft gehad. Helaas heeft dit product voor een veel te lage prijs op onze website gestaan en zullen wij om deze reden uw bestelling niet versturen. Er is sprake geweest van een kennelijke vergissing. Het prijsverschil met vergelijkbare artikelen op andere websites is erg groot. Meer hierover kunt u lezen in onderstaand artikel van de Consumentenbond:

Onze oprechte excuses nogmaals voor het ongemak.

fonQ

E. van Veen
Beste Fonq, Ik ben blij dat jullie de informatie hebben gevonden die ik heb doorgestuurd naar jullie. Hierin staat namelijk dat als je bestelling is bevestigd je ervan uit mag gaan dat de prijs op de website klopt. Maar ook hiervoor geldt dat dit anders ligt als je redelijkerwijs kon weten dat die prijs niet kan kloppen, bijvoorbeeld als de prijs die op de website staat veel te laag is. Dan had je kunnen weten dat de verkoper een foutieve prijs heeft aangegeven (kennelijke vergissing). Als daar geen sprake van is, is de koop rechtsgeldig en moet de verkoper het product voor die lagere prijs op de website aan je leveren. Mijn bestelde artikel stond in de producttitel en daaronder ook in de productbeschrijving als een set van 2 stuks. De prijs zou dan 135 euro zijn per nachtkastje. Fonq verkoop in deze prijsklassen minimaal 162 artikelen. Ik kon dus niet redelijkerwijs weten dat de prijs van 135 niet klopte. Ze bieden geen oplossing en zijn niet bereikbaar via de telefoon of via de email

Ook een klacht indienen over Fonq.nl?

2. Stuur een juridische brief