Klacht Fonq.nl: Giftcard zonder uitgifte datum en geldigheidsduur, niet in kunnen wisselen.

Kirk#Haren

Ik heb een giftcard van 50 euro, zonder uitgifte datum en zonder geldigheidsdatum. Nu wil ik deze inwisselen bij een bestelling bij Fonq en blijkt dat deze kaart niet geldig is. Het systeem geeft aan ‘ongeldig kaartnummer’.
Na contact te hebben opgenomen met Fonq, wordt er eerst aangegeven dat de kaart is verlopen en dat giftkaart minstens een jaar geldig zijn. Hierop heb ik gereageerd dat ik niet tevreden ben met dit antwoord en verwacht dat er een coulance regeling is.
Daarna wordt aangegeven dat ze de kaart niet meer kunnen verlengen omdat hij is uitgeven door een derde partij.
Ik heb niet kunnen weten welke geldigheidstermijn op deze kaart zat. Dit us nooit bekend gemaakt op de site, behalve dat ik kon zien dat er 50 euro op stond.

Ik zou graag willen dat de giftkaart weer actief wordt gemaakt en anders vervangen.

Fonq.nl
    Beste heer/mevrouw Strobos,

Wat jammer om te horen dat uw giftcard is verlopen, helaas kunnen wij deze inderdaad niet verlengen. De geldigheid was te controleren via de link die op de achterkant van de giftcard staat, dit staat ook op de giftcard vermeld.

Onze excuses dat wij hierin niet meer kunnen betekenen maar helaas kunnen wij uw giftcard niet verlengen.

fonQ

Kirk#Haren
Fonq verwijst me naar giftcards, giftcard verwijst me naar fonq. Met wel het verschil dat giftcard klantvriendelijker is dan fonq. Dit is de reactie van giftcard: Ondanks dat de kaart bij Giftcards is aangekocht, is het een Cadeaukaart van Fonq zelf en hebben wij geen zeggenschap in de geldigheid van hun Cadeaukaarten. Zij zouden u van enige coulance moeten kunnen voorzien. Omdat wij begrijpen dat het een vervelende situatie is, willen wij u kosteloos een Dagje Uit Jaarkaart aanbieden. Met de Dagje Uit Jaarkaart kunt u een jaar lang voordelig dagjes weg, ook met het hele gezin. De Dagje Uit Jaarkaart heeft een winkelwaarde van €29,95. In the end, sta je als consument met lege handen en iemand heeft de 50 euro op de balans staan.

Ook een klacht indienen over Fonq.nl?