Klacht Fonq.nl: Ik voel me behoorlijk bedrogen door foute informatie

L.J. van Herk-Mol

Ik heb gisteren een lounge set gekregen waar ik van dacht dat het een kant en klare set was.Niets is minder waar.Het is een bijna niet in elkaar te zetten.Het stond niet op de website dat het een bouwpakket was.Ik denk dat dat in ieder geval had moeten gebeuren en ik denk ook dat de prijs te hoog is voor een bouw pakket.Ook zet Fonq alleen de goede revieuws op de website de anderen laten ze niet zien.Ik krijg zondag bezoek en ik had gehoopt een lounge set te hebben.Mijn handen doen pijn van de imbus sleutel .Ben wanhoopig.Fonq komt met een tegemoetkoming van 50 euro.Vind ik absurd laag voor foute informatie en een slecht in elkaar te zetten lounge set.

Retour op kosten van Fonq en de tafel en de stoel die ik al in elkaar gezet heb[ 6 uur] door hun zo terug genomen.In de stoel zijn ook een aantal schroeven niet in te krijgen,zodat de stoel minder stevig is of de helft van de prijs van 1149 euro terug.

L.J. van Herk-Mol
    Heb intussen besloten de set terug te sturen.Dan vragen ze of dat precies zo in de doos geleverd wordt als het zat dat is onmogelijk.Ook vind ik 14 dagen voor het terugstorten van het geld wel lang.Je moet wel vooraf betalen voor je wat krijgt.Ik vind het echt heel slecht dat Fonq niet op de website erbij verteld dat het een bouwpakket is dan had ik het nooit besteld.Voel me er nog steeds rot door.Ik hoop dat ze het geld sneller terugstorten dan kan ik wat eerder een andere set kopen,maar niet bij Fonq.
    Fonq.nl
    Beste heer/mevrouw van Herk-Mol,

Bedankt voor uw bericht.

Uit onze gegevens blijkt dat er inmiddels ook al veel contact is geweest per e-mail, maar ook hier willen wij graag nog even reageren op uw klacht.

Wij vinden het erg spijtig dat u deze vervelende ervaring met ons heeft en hadden dit graag anders gezien.

Ook vinden wij het erg jammer dat wij u hebben teleurgesteld door een set te leveren die nog in elkaar gezet moet worden. Dit staat echter wel aangegeven op de site:

''De set is vervaardigd uit stevig wicker materiaal met een aluminium frame. Dit materiaal is weerbestendig en onderhoudsvrij, je kan de set daardoor in de winter probleemloos buiten laten staan. Optimaal genieten van mooie zomerdagen! Let op: de set wordt geleverd als bouwpakket en je moet de set zelf nog in elkaar zetten. ''

Uiteraard is het geen enkel probleem dat u de set dan toch wenst te retourneren. Inmiddels zien wij ook dat deze is afgehaald en verwerkt moet worden. Zodra de retourzending is verwerkt, wordt het aankoopbedrag weer teruggestort op wijze van betaling. Dit kan inderdaad tot maximaal twee weken in beslag nemen.

Natuurlijk doen wij wel ons uiterste best om dit proces zo snel mogelijk te laten verlopen.

Onze excuses voor al dit ongemak.

Het team van fonQ.nl.

L.J. van Herk-Mol
Het pakket is gisteren teruggegaan en wat ze vertellen dat het op de website stond dat het een bouwpakket was is ABSOLUUT EEN LEUGEN.waarschijnlijk staat het er nu bij nadat ik daar een klacht over heb ingediend en ik heb mails ontvangen waarin ze toegeven dat het een fout van hun was dat het niet op de website staat.Daar hebben ze 50 euro voor aangeboden.Ik heb het geld nog niet terug,dat is voor mij 1149 euro.Dat kan wel 14 dagen duren.Ik ben wel blij dat de set teruggegaan is want het was echt niet in elkaar te zetten.Hoop dat andere mensen er niet aan beginnen.Voor eenieder zal het moeilijk zijn en meer dan pijnlijke handen opleveren.De klacht is pas opgelost als ik het geld terug heb.

Ook een klacht indienen over Fonq.nl?