Klacht Fonq.nl: Niet naleven van garantiebepalingen

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 140475
Gebruiker
JHVH
Datum
4 reacties

Details

Klacht

Een kleine vier jaar geleden heb ik een Simplehuman Steelbar RVS pedaalemmer bij Fonq gekocht. Op de website van Fonq wordt een garantietermijn van 10 jaar vermeld. Inmiddels verschijnt er op deze RVS pedaalemmer roest op de stang van het pedaal en komt de buitenlaag tegen vingerafdrukken los van de voorkant van de bak. Fonq verwijst mij voor de oplossing van het probleem naar haar leverancier terwijl ik uitsluitend met Fonq een koopovereenkomst ben aangegaan. Na een eindeloze mailwisseling en vele weken wachten stuurt Fonq me met een kluitje in het riet en zorgt niet voor een oplossing van het probleem.

Gewenste oplossing

Vervanging van de pedaalemmer voor een exemplaar zonder de geconstateerde problemen
Geboden oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

4 reacties

  1. Auteur
    Fonq.nl
    Datum
    Geachte heer Van Hagen,

    Wat naar om te lezen dat u deze ervaring heeft met ons. Zoals u kunt lezen op onze website in ons garantieplan, bieden wij 2 jaar garantie op een aankoop bij ons en daarnaast biedt onze leverancier Simplehuman 10 jaar fabrieksgarantie.

    Zie ook: http://www.fonq.nl/garantie/?fq=garantie

    Wij hebben u op verzoek van onze leverancier gevraagd om contact met hen op te nemen voor verdere afhandelingen. Deze gegevens vindt u in uw e-mail.

    Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,
    Het team van fonQ.nl
  2. Auteur
    JHVH
    Datum
    U gaat steeds voorbij aan het feit dat ik bij Fonq een product gekocht heb dat binnen de garantietermijn problemen vertoont. Waarom moet ik met de leverancier van Fonq gaan bakkeleien over een oplossing terwijl ik met jullie leverancier geen enkele relatie heb? Daar komt bij dat ik van Fonq te horen heb gekregen dat het volgens jullie leverancier niet aan het product ligt. Regel een oplossing voor me want dat kan ik van mijn leverancier verwachten. Dan ben ik tevreden.
  3. Auteur
    Fonq.nl
    Datum
    Geachte heer Van Hagen,

    Zoals telefonisch besproken, hebben wij afgesproken dat u bij Simplehuman na kon gaan of de garantie via hen afgehandeld kon worden. Mocht dit tot niets uitlopen, hebben wij afgesproken dat u weer contact met ons kunt opnemen.

    Wij hopen op een goede afhandeling.

    Met vriendelijke groet,
    Het team van fonQ.nl.
  4. Auteur
    JHVH
    Datum
    Fonq heeft helemaal niks opgelost. Hoopt dat het probleem door de klant zelf opgelost wordt met hun leverancier . Deze belooft terug te bellen en doet dat vervolgens ook niet. Na zelf gebeld te hebben begon men daar zonder kennis van de situatie het probleem af te wimpelen. Uiteindelijk moest ik weer foto's sturen van het probleem. Dit had ik eerder al naar Fonq gedaan . Verwacht er weinig van en ik vind nog steeds dat de actie bij Fonq hoort te liggen en niet bij mij als klant van Fonq

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Fonq.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen